Jest krok do przodu w sprawie budowy dworca zintegrowanego. Ratusz rozstrzygnął przetarg na opracowanie jego projektu. Dokumentacja nie obejmie jednak galerii handlowej.
O budowie obiektu, zlokalizowanego w Mławie między torami kolejowymi a Osiedlem Książąt Mazowieckich, który będzie łączył funkcje dworca kolejowego, autobusowego oraz centrum handlowego mówi się od wielu lat.
Po analizie różnych koncepcji zdecydowano się na połączenie terminalu dworca i powierzchni sklepowych i usługowych pod jednym dachem. Pomysł ten wymagał jednak zmiany planu zagospodarowania przestrzennego. Dokument jest w trakcie opracowywania.
-Obecnie trwają uzgodnienia projektu i opiniowanie go przez instytucje określone w przepisach ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Po uzyskaniu uzgodnień, projekt zostanie wyłożony do publicznego wglądu – informuje Magdalena Grzywacz, rzeczniczka ratusza. Jak dodaje, dopiero po uchwaleniu planu zostanie ogłoszony przetarg na budowę galerii handlowej.
Termin powstania dworca, również nie jest skonkretyzowany, ma być znany „prawdopodobnie w przyszłym roku”. Jednak już teraz miasto przeznaczyło blisko 80 tys. zł na opracowanie jego projektu technicznego (ma być gotowy do grudnia br.), obejmującego część komunikacyjną (parkingi, stanowiska autobusowe, miejsce postoju taksówek) połączoną z planowaną Aleją św. Wojciecha oraz dworcowy budynek – z poczekalnią, kasami, sanitariatami.
Jak wynika ze specyfikacji przetargowej na projekt, budynek ten będzie funkcjonował tylko do momentu wybudowania galerii handlowej.
– Chcąc poprawić obecną sytuację podróżnych, zanim jeszcze powstanie docelowy obiekt dworca, miasto czyni starania, aby w pobliżu peronów stanął obiekt tymczasowy. Czas jego żywotności oraz inne jego parametry będą znane po przedstawieniu propozycji projektanta. Po wybudowaniu właściwego dworca, tymczasowy zostanie usunięty – wyjaśnia rzeczniczka urzędu.
Z jakich środków zostanie sfinansowana ta inwestycja jeszcze nie wiadomo.
– Władze miasta poszukują najlepszej opcji dla realizacji zadania zgodnie z tworzonym planem miejscowym dla tego obszaru. Są prowadzone rozmowy z różnymi podmiotami, także z PKP – informuje przedstawicielka ratusza.
Burmistrz buduje droge przy torach, po to by ktos z zagranicy zainwestowal i pobudowal nam galerie, na ta droge wydaje niecale 20mln zł, cały rynek umrze, bo ludzie przyjada do galerii a nie malych sklepow w miescie. Droga bedzie stala pusta, dopuki nie pobuduja galerii. A co z przejazdem na kosciuszki? Jest on duzo potrzebniejszy niz jakis dworzec z galeria i droga Sw Wojciecha.
A moim zdaniem konkurencja jest potrzebna bo nie każdego stać by dorabiać prywatną kieszeń sklepikarzy. Ja oprócz patrzenia na jakość to patrzę też na cenę danego produktu – z prostego powodu – nie stać mnie na szastanie kasą na prawo i lewo. Tobie nikt nie każe robić zakupów w galeriach czy marketach.
Nie rozumiem czemu wszyscy się oburzają.. Przecież burmistrz w ten sposób udowadnia że jesteśmy bogatym miastem 🙂 Stać nas przecież na wybudowanie dworca, potem wyburzenie i budowę od nowa.. Trochę to kosztuje i raczej mało gdzie tak robią ale z drugiej strony SK po 3 kadencjach doprowadził finanse miasta do perfekcji skoro są pieniądze na wyrzucanie w błoto 🙂
Jak zwykle nasz obecny włodarz rozrzuca łatwo kasę na lewo i prawo, tym razem po raz któryś mówi się o dworcu i to … tymczasowym. Jakby może ze swojej kieszeni to zrobił a nie podatników to dworzec z galerią dawno by już funkcjonował. To samo z realizacją projektu przebudowy terenów przy Handlowcu. Zanim dojdzie do konkretów pójdą kolejne pieniądze na projekty, które też kosztują. A remont Popówki… żeby zrobić remont dla wygody dzieci, pieniędzy było za mało i teraz muszą się kisić w ciasnych pomieszczeniach ale dla swoich wygód USC i burmistrz znaleźli fundusze i to wcale nie małe. Wstyd mieć takiego włodarza, który tylko dba jak z tego korzyści ma!
Nie rozumiem… budować dworzec by po jakimś czasie go zburzyć? Nie szkoda pieniędzy?? Ludzie tyle czasu dają radę tak jak jest, to te parę lat poczekaliby na zintegrowany dworzec z galerią. Bez sensu jest budować coś, co za dwa, trzy lata trzeba będzie burzyć. Czy ktoś w UM myśli racjonalnie..??
już niedługo wybory, więc trzeba znów ciemnoty ludziom nawciskać że coś się robi i za coś pieniądze bierze.
Dlaczego osiemdziesiąt tysięcy wyrzuca się w błoto? … Tyle ma kosztować dokumentacja tymczasowego dworca zintegrowanego , który wkrótce zostanie zburzony – jaki wskazuje tytuł i co dalej znajduje potwierdzenie w wypowiedzi rzecznika burmistrza. To jakieś kuriozum. Wygląda to tak jakby decyzję w tej sprawie podejmowała osoby niezrównoważona.. O co tu chodzi? Gdzie kontrola nad publicznym groszem… A może to jakiś przekłamanie . Naprawdę trudno w to uwierzyć!
A po co komu dworzec zintegrowany ? Kolej jeszcze rozumiem, ale PKS? Jeden kurs dziennie do Przasnysza i po jednym na wioski. Zlikwidować w ogóle PKS’y w Mławie. A to co jedzie na Olsztyn i na Warszawę to na wylotówkach przystanki porobić. Zresztą i tak nic nie jedzie na czas bo wiadomo jak to na drodze… zawsze coś się zdarzy.
Po co zaraz dworzec autobusowy jak nawet do Ciechanowa PKS nie kursuje
A co wtedy z pozostałymi dwoma dworcami?
Do likwidacji?
I jak to się ma do przebudowy linii kolejowej?
Jakiś czas temu nie można było zbudować kładki na ul. Kościuszki, bo każda ingerencja burzyłaby projekt unijny związany z dofinansowaniem przebudowy linii kolejowej… a tutaj cały dworzec zbudować da radę…?!
Może od tej kładki, albo podkopu pod torowiskiem w okolicach Kościuszki warto by zacząć… Ludzi naprawdę wkurza niedbalstwo poprzednich włodarzy w tej kwestii, a projekt wydaje się o wiele potrzebniejszy i chyba jednak realniejszy.
Temat dworca trzeba chyba jeszcze raz przemyśleć. I zaczać rozmowy z PKP w celu zmiany przystanku PKP Mława Miasto na stację kolejowa. Dworzec na wólce należałoby zmienic na przystanek. Wydłużenie peronów i zmiana przystanku na stację to chyba podstawa do dalszego planowania jakichkolwiek inwestycji. Aby powstał dworzec z prawdziwego zdarzenia to musza się zatrzymywać na nim wszystkie pociagi i wszystkie autobusy. Można rozdzielić też inwestycję zwiazane z dworcem i centrum handlowym. Tutaj akurat budynek dworca mógłby być niezależny od centrum handlowego i ewentualnie połaczony łcznikiem z prywatna inwestycja. Znajac realia kasy biletowe i tak nie beda otwarte w pelnych godzinach otwarcia centrum (na wólce kasy do 17:00)
Oj, Panie burmistrzu, coś Panu nie idzie z tym dworcem zintegrowanym. Dużo Pan naopowiadał, naobiecywał. Zgodnie z pierwszą informacją już w tym momencie byśmy mieli ów dworzec razem z galerią. W sąsiednich miastach powstają kolejne galerie, parki handlowe a my wciąż ze Stop.Shopem, który razem z Kauflandem przeżywają prawdziwe oblężenie. To udowadnia nam, że galeria by się przyjęła.
Proponuję nie obiecywać a działać. Dalej zajedzie ten, kto mało mówi a dużo robi. Ja przynajmniej bardziej cenię takich ludzi.