Urząd Miasta Mława wyłożył do konsultacji projekt planu zagospodarowania przestrzennego opracowany dla terenu między linią kolejową, Osiedlem Książąt Mazowieckich i ulicą Sienkiewicza. Od kilku lat planowana jest tu budowa dworca zintegrowanego z galerią handlową. Mieszkańcy OKM chcą wprowadzenia w projekcie zmian – boją się uciążliwości związanych z inwestycją.
Lokatorzy bloków stojących najbliżej przyszłego centrum handlowego przygotowali swoje uwagi, które zamierzają zanieść do ratusza. Trwa zbieranie pod nimi podpisów.
Krzysztof Bartoszczyk, jeden z mieszkańców, wyjaśnia nam, że ani on, ani jego sąsiedzi nie są przeciwni budowie dworca i galerii – zdają sobie bowiem sprawę z tego, że miasto musi się rozwijać. Ich wnioski dotyczą dwóch kwestii. Jedną z nich jest przewidziana w planie droga dojazdowa do centrum, która miałaby przebiegać przez osiedle OKM (zaznaczona na planie jako 3. KD-D – po prawej stronie, na krótszym boku pasa zieleni 1-ZP).
– Budowa drogi w tym miejscu spowoduje znaczny wzrost ruchu samochodowego w obrębie ulic Mariackiej i Ordona, który i tak jest już stosunkowo duży w związku z lokalizacją Biedronki przy Mariackiej, a co za tym idzie zmniejszy się bezpieczeństwo mieszkańców. Co więcej, osoby z bloków znajdujących się w sąsiedztwie planowanej ulicy 3.KD-D stracą miejsca parkingowe – wyjaśnia pan Krzysztof.
Dlatego autorzy pisma adresowanego do ratusza proponują, aby teren zaznaczony na planie przeznaczyć na parking ogólnodostępny dla osób korzystających z planowanego w pobliżu parku publicznego lub włączyć go do parku (teren 1.ZP). Jeżeli droga jest konieczna ze względów bezpieczeństwa i ewentualną możliwość ewakuacji, sugerują postawienie na niej szlabanu.
Drugi wniosek dotyczy dokładnego wskazania w planie lokalizacji punktów dostaw i rozładunków. Dotychczasowy zapis może, zdaniem wnoszących uwagi, spowodować ich umiejscowienie w bardzo małej odległości od bloków położonych przy ul. Zachodniej.
-Celowym jest zlokalizowanie luków możliwie jak największym oddaleniu od mieszkań w związku z uciążliwością dowozu towarów do galerii, który odbywa się głównie w nocy – tłumaczy Krzysztof Bartoszczyk.
Po zebraniu podpisów pismo trafi do urzędu – wszyscy zainteresowani mają na to czas do 18 grudnia. Wnioski będą rozpatrzone przez radę miasta. Mieszkańcy OKM są dobrej myśli i wierzą, że radni zrozumieją i podzielą ich obawy.
Przypomnijmy. Pierwsza koncepcja dworca zintegrowanego z 2013 roku zakładała budowę budynku dworca oraz kilku bloków ze sklepami i lokalami usługowymi. Po konsultacjach została zmieniona i w styczniu 2015 roku zapadła decyzja, że powstanie duże parterowe centrum handlowe połączone z dworcem. Wiązało się to z koniecznością opracowania nowego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, obowiązujące nie pozwalało bowiem na budowę obiektu handlowego o powierzchni powyżej 2 tys. m kw. Rada miasta zdecydowała więc o wprowadzenia zmian w dokumencie, a następnie o opracowaniu dla tego terenu planu zagospodarowania przestrzennego. Zajęło to ponad dwa lata.
Dworzec od zawsze związany był z Wólką i tak powinno pozostać! Wy z centrum to byście wszystko chcieli wynieść z naszej dzielnicy, macie w centrum urzędy, biura, odnowione ulice… A My mamy nieliczne obiekty ważne dla miasta… w tym LG i dworzec właśnie. Po grzyba było zmieniać układ torowy na stacji podczas modernizacji? Przecież wtedy można było pomyśleć o rozbudowie dworca w znaczący węzeł transportowy w Mławie… ale jak zwykle ktoś nie pomyślał i zamiast porządnego dworca postawili małego klocka, a połowę torów zlikwidowali na Amen. Wólka to nie jest jakaś Mława B i nam też się należy, żeby coś ważnego dla miasta w niej było!!! Ale skoro chcecie dworca w centrum to zakładam że kierujecie się głupią myślą, którą słyszałem już wielokrotnie od was z centrum i która was śmieszy, a nas z Wólki obraża: ,,Po co zbudowano rondo przy wjeździe na Wólkę? Żeby łatwiej zawrócić i tam nie wjeżdżać, bo tam nic niema, tylko (…)”.
Dworzec może i był związany z Wólką ale czy Ci się to podoba czy nie ale więcej pasażerów korzysta z Mława Miasto. Kilka dużych osiedli vs zabudowa w zdecydowanej większości jednorodzinna robi swoje. Poza tym zapomniałeś o jeszcze jednym atucie Wólki – jest pełna chuliganów i menelów, czego przykładem są akty wandalizmów właśnie na dworcu PKP. Lamentujesz że nikt tam niechce zaglądać? Po co? Dostać łomot od wólczańskiej hołoty, Iłowa i okolicznych wsi? Skoro wytykasz historyczne znaczenie tego dworca to dlaczego pomijasz fakt że po wybudowaniu go jako stacji granicznej zaroiło się tam od złodziei?
Mławiak, żle zrozumiałeś. To będzie obiekt większy niż 2 tys m.kw.
anonim-jacy mławscy kupcy ,cwaniacy kupujący w biedronce =30procent do ceny i szukanie jeleni,dworzec MM można pobudować w Łomii przy okazji wiadukt,może linię kolejową ,plany miasta są ok,Ciechanów pokazał że dworzec autobusowy może być schludny ,nie to co dzisiaj mamy w Mławie,połączenie z poczekalnią PKP ułatwi ludziom z okolicznych wiosek i miast łatwość połączeń,a ewentualny duży sklep zapewni szybkie zakupy
Kielbasa wyborcza, dla psa, nie dla mnie prosze pana, panie burmistrzu.
Co to będzie za galeria jak nawet nie będzie miała 2 tys m. mk. To będzie mniejsze niż cały budynek Stokrotki. Bez sensu taka galeria. W tak małej galerii nie będzie żadnych większych fajnych sieciówek
Racja Kos. Wokół Kauflandu powstało swego rodzaju centrum handlowe. Bardzo potrzebna jest w Mławie galeria handlowa z prawdziwego zdarzenia bo zostajemy w tyle za miastami podobnej wielkości.
Na główny dworzec miasta jest za mała liczba torów przy peronach. Na Mława Miasto mamy tylko dwa tory, który to każdy tor przypada na jeden peron a na Wólce są 3 tory. W przypadku kiedy pendolino będzie chciało przejechać obojętnie w którymś kierunku przelotowo przez naszą przyszłą stację, pociągi zatrzymujące się na dworcu mogą tamować ruch takich ekspresów. Na Wólce w razie czego taki pociąg,który będzie chciał wjechać na stację może zostać skierowany na dodatkowy trzeci tory. Konsekwencją tego może być to iż pociągi pośpieszne modą się zatrzymywać na nowej stacji ale przez to może być ich mniej a przez to mniej połączeń.
Nie znasz się na kolejnictwie. Nie masz racji. Lokalizacja głównej stacji na MM jest możliwa. Przykładem jest stacja kolejowa Puławy Miasto. Ale ty oczywiście chcesz na Wólce bo jesteś z Wólki i chcesz żeby ludzie mieli ze stacji kol. do centrum 4 km zamiast 1 km. Popatrz na to szerzej. Jak tą niedogodność oceniają dojeżdżający i odwiedzający Mławę.
Kolejarz, jeśli tak to w takim razie burmistrz powinien pomyśleć o komunikacji miejskiej z dworca zintegrowanego. Głupio by było, żeby stamtąd nie było żadnej linii, nawet jeśli dworzec będzie całkiem blisko centrum. A po drugie nie trzeba być z Wólki, żeby tak pomyśleć jak Ignacy. Ja tez myślałem, że Wólka wciąż będzie głównym dworcem miasta. Ale skoro piszesz, że można to ok. Sprawdziłem – rzeczywiście Puławy Miasto ma tylko dwa tory. Jednak tam nie jeżdżą Pendolino, nie wiem, może ma to jakieś znaczenie a może nie. Być może jest jakiś przepis, że na stacjach na których zatrzymują się pociągi IC i TLK muszą być przynajmniej 3 tory – tam gdzie jeżdżą Pendolino. Trzeba to wszystko sprawdzić, to znaczy burmistrz z PKP.
Kilka dobrych lat temu przed wyborami temat dworca był nakręcany przez rozmaite lokalne media. Została wyłoniona nawet firma z przetargu, która miała budować ów dworze. Po wyborach i wygranej burmistrza ów firma zawinęła ogon i zrezygnowała. Czyżby to miało się powtórzyć znowu ? Czyżby to kiełbasa wyborcza ?
Słyszałam że w Modle przy
E7 jakaś firma kupiła grunt i mają budować olbrzymie centrum handlowe. Ktoś coś wie ?
KOnsumpcjonizm to już choroba naszych czasów. Wszystko kręci się wokół kupowania, posiadania, wyrzucania i kupowania nowego. PO CO?
Widz – Właśnie chciałem to samo napisać. Widać dużo rejestracji WML w galeriach w Olsztynie czy Płocku. A po co mamy nabijać odwiedzalność galerii komuś skoro może to być u nas. Mławianie tak czy siak do galerii pójdą. Lepiej jak pójdą do naszej, lokalnej a nie pojadą do innych miast. Inna sprawa, że mimo braku galerii są u nas sklepy, których okoliczne miasta nie mają np Empik czy Vistula. Najbliższe są dopiero w Płocku czy Olsztynie. Sklepy te powstały m.in dlatego, że mocno rozwinął się handel wokół Kauflandu i wzrosła odwiedzalność w tej części miasta.
Centrum handlowe jest potrzebne w Mławie i nic to nie zmieni bo obecnie wiele osób jeździ na zakupy do Olsztyna, Warszawy czy nawet już do Ciechanowa bo wielu sklepów w Mławie nie ma. Ważne, żeby teren galerii i wokół samych bloków był otoczony zielenią, tak by zmniejszyć uciążliwość.
Przecież PKP chce budować dworzec MM na swój koszt po drugiej stronie torów ale burmistrz mówi nie.
Jeżeli to prawda to tym pseudoBurmistrzem powinny się zająć odpowiednie służby. Zobaczmy jak teraz wygląda sytuacja. Dworzec znajduje się 400 m. od peronu, trzeba dojść pieszo oczywiście, później kolejne 200 m. nadrabiać wiaduktem, jeżeli chcemy jechać w stronę Warszawy. O kwestii parkingów już nie będę wspominał. Dojście do dworca od strony OKM to już w ogóle jest dramat
Kto niby to centrum ma budować? Miasto? A może partnerstwo prywatne hehehehe
Wybory za rok i sprawa powraca jak bumerang.
Nie wierzę.
Ciężko, bardzo ciężko w tym UM pracują, 2 lata zmarnowali na kolejny projekt, który także trafi do niszczarki, Ile na to poszło naszych wspólnych pieniędzy z miejskiej kasy?
Panie burmistrzu, który to już z kolei projekt?
Panie Krzysztofie, niech Pan nie dba tak bardzo o bezpieczeństwo mieszkańców, niech Pan zadba o swoje. Jeśli przeszkadza Panu duży ruch na ulicach, to trzeba zmienić miejsce zamieszkania na miejscowość, gdzie nawet diabeł nie powie Panu dobranoc. Mieszkając w mieście ma się tego świadomość, że ruch na drogach jest duży i z każdym rokiem wzrasta.
To całe centrum handlowe to chory pomysł – czy Mława naparwdę potzrebuje takiego molocha? Czy nie lepiej zadbać o naszych mławskich kupców? Przecież wiadomo, że w takim centrum będą same sieciówki.
HAHA. Pewnie wspierasz lokalnych przedsiębiorców i nie chodzisz do supermarketów. Jedyne co kupujesz od „mławskich kupców” – jak to mówisz, to pieczywo. Chociaż i w to wątpię.
To będzie moloch na miarę Mławy, a nie na mire Warszawy czy nawet Ciechanowa
Cóż za problem puścić z torbami owe sieciówki? Jak ludzie będą robić zakupy to dołożysz im różnicę ceny „sieciówki” i „lokalnego biznesmena”. Nie widzę powodu bym miał nabijać kasę tym lokalnym sklepikarzom, którzy nie wiedzą jakie ceny ustalać.