Przez 24 godziny, siedem dni w tygodniu konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta podpowiadają, gdzie znajdziesz pomoc medyczną w razie choroby w nocy oraz dni wolne od pracy. Infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta oferuje również czat oraz rozmowy w języku migowym.
Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 190 590, dowiesz się:
- gdzie najszybciej znajdziesz pomoc medyczną,
- jak otrzymać kartę EKUZ,
- o prawach, które przysługują osobie ubezpieczonej,
- jak zgłosić naruszenie praw pacjenta,
- jakich formalności dopełnić, aby skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.
Obok wydłużenia czasu pracy infolinii, NFZ wprowadził dodatkowe udogodnienia dla pacjentów, którzy chcą skontaktować się z TIP. Chodzi m.in. o możliwość zamówienia rozmowy z konsultantem, czat na stronie internetowej NFZ i obsługę w języku migowym. Dzięki nowym rozwiązaniom pacjenci w dogodnej dla siebie porze uzyskają ważne informacje dla swojego zdrowia. Średni czas oczekiwania na połączenie to zaledwie 11 sek., a rozmowa trwa – 4:55 min.
Jak połączyć się z Telefoniczną Informacją Pacjenta?
-
Zadzwoń pod bezpłatny numer 800 190 590.
-
Zgłosi się automatyczna sekretarka, która poprosi Cię o wybór tematu rozmowy.
-
Wybierając cyfrę 1, połączysz się z konsultantem, który podpowie Ci, m.in. gdzie najszybciej znajdziesz pomoc medyczną.
-
Wybierając cyfrę 2, połączysz się z biurem Rzecznika Praw Pacjenta (w godz. 8.00-18.00).
Matka po porodzie , z dodatnim covid , kiedy może zobaczyć dziecko ??czy ktoś z rodziny może odebrać jej dziecko , przecież w nieskończoność nie będą trzymać w szpitalu??jakie jest prawo