Dziesięć lat, dziesięć obwodnic – to plan dla Mazowsza nakreślony przez ministerstwo Infrastruktury. Nasze województwo ma zagwarantowane wybudowanie 10 spośród 100 obwodnic zaplanowanych do wybudowania w Polsce w ciągu najbliższej dekady w ramach programu „100 obwodnic na lata 2020-2030”. Niestety Mławy w tym planie nie ma.
Wszystko na to wskazuje, że pierwszą będzie obwodnica Lipska (droga Krajowa 79). Ponieważ niedługo nastąpi podpisanie umowy na jej budowę. Ma mieć 6,5 km długości dwa pasy ruchu i kosztować prawie 200 mln zł. Planowany czas jej budowy to 4 lata.
Pozostałe obwodnice zyskają m in: Ciechanów, Ostrołęka, Pułtusk, Łąck (wieś koło Płocka) Siedlce, Sokołów Podlaski, Skaryszew i Zwoleń. Niestety mławskiej obwodnicy zachodniej w planach na najbliższe 10-lecie nie znajdujemy, dlatego tak ważne jest dokończenie al. Św. Wojciecha. Obecnie budowany jest drugi jej etap od ul. Sienkiewicza do ul. Płockiej, który ma być ukończony przed wakacjami. Kiedy będą fundusze na III etap łączący z DK7 nie wiadomo.
Obwodnica Ciechanowa zostanie poprowadzona od południa i będzie stanowiła 16-kilometrowy fragment drogi krajowej nr 60. Docelowo droga ta ma przejąć część ruchu w kierunku Warszawy. Według planów przetarg na jej wykonanie zostanie ogłoszony w 2024 r., a zakończenie prac ma nastąpić pięć lat później.
Oddalony od Mławy o 80 km Pułtusk ma mieć gotową obwodnicę w 2025 roku. Odcinek o długości 15 km ma być wspólny dla dróg krajowych nr 57 i nr 81. Ponieważ przebieg drogi jest znany, w roku 2021 zostanie ogłoszony przetarg na zaprojektowanie, a następnie wybudowanie tego odcinka przez zwycięzcę przetargu. Na tę inwestycję zaplanowano aż 780 mln zł (z powodu przejścia drogi przez rzekę Narew i jej podmokłą zalewową dolinę). Prace budowlane mają ruszyć w terenie w 2022 roku.
Również położona nad Narwią Ostrołęka, przez której środek biegnie droga krajowa 53 łącząca Warszawę z Mazurami i przejściem granicznym z Litwą, doczekać ma się 13 kilometrów obwodnicy w 2027 roku. Sam przetarg zostanie ogłoszony nie wcześniej niż za 3 lata, ponieważ dopiero w 2022 roku zostaną zakończone prace nad studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym.
Obwodnica Skaryszewa w ciągu drogi krajowej nr 9 jest obecnie w fazie projektowej. Jej 6-kilometrowy odcinek ma zostać poprowadzony nowym śladem i być uzupełnieniem drogi ekspresowej S12. Drogowcy chcą ją wybudować do 2028 roku
Leżąca na drodze krajowej nr 60 łączącej Płock z Kutnem wieś Łąck ma mieć wybudowaną 3-kilometrową obwodnicę. W chwili obecnej trwają pierwsze przetargi na dokumentację niezbędną do wykonania tego przedsięwzięcia. Termin wykonania tej inwestycji to 2028 rok podobnie jak 8 km obwodnicy Siedlec oraz 17 km obwodnicy Sokołowa Podlaskiego, a także 9 km drogi wokół Zwolenia. Ta ostatnia inwestycja ma łączyć się z planowanym przebiegiem drogi S-12.
Mława od początku modernizacji ulic w okresie III RP buduje bezmyślnie. Zamiast poprawiać estetykę miasta i poprawiać komfort życia mieszkańców poprzez remont infrastruktury już istniejących ulic – uparła się na budowaniu nowych ulic – które np robią za nie w pełni przystosowane obwodnice jak aleja marszałkowska czy św Wojciecha. Bzdura było wydawanie pieniędzy na budowanie dojazdowych arterii dla ciężarówek GDZIE inne miasta Mazowsza dobrze wiedzą ze kasa na budowę obwodnic jest z funduszu najbogatszego województwa mazowieckiego w Polsce – dochody takie jak cała Bułgaria. I gdyby do dziś nie powstała pseudo aleja marszałkowska (obwodnica dla Tirow z wąskim gardłem niespotykanej patologii w całym kraju) i aleja świetego Wojciecha to już dawno Mlawa miała by piękne ulice które już posiadała z oświetleniem Led, ścieżkami rowerowymi, pasami zieleni, bezpieczne przejścia dla pieszych itd. A tak władze kolejnej kadencji budują obwodnice ZA PIENIĄDZE MIESZKAŃCÓW zamiast czerpać na to kasę z budżetu zarządu dróg województwa mazowieckiego tak jak to robią inne miasta. Bez wybudowanej aleji marszałkowskiej zarząd dróg Mazowsza byłby ZMUSZONY pobudować obwodnice dla mieszkańców Mławy a może i zachodnia obwodnica tez była by w budowie gdyby nie stosowanie praktyki – SAMI SOBIE WYBUDUJEMY!!! O to tu chodzi a jakie stare ulice mieszkańcy macie to dobrze wiecie i jak bezpieczne i reprezentacyjne one są to każdy widzi… rowy krzaki nalewka na nalewce beton bez pasów zieleni i stare latarnie jak na Ukrainie. Mlawa to dobrze rozwijające się miasto w regionie ale nieudolne rządzenie doprowadza właśnie do takiej patologii ze zachodnia obwodnica to sen i marzenie BO niezbyt cwana i mało inteligentna władza buduje pseudo aleje św Wojciecha z niedokończonym ciągiem brzydkiej brukowej granicznej ZAMIAST starać się o obwodnice z prawdziwego zdarzenia za pieniądze z budżetu Mazowsza – jak wspomniałem roczne dochody równe całemu dochodowi Bułgarii. Tyle w temacie.
Gdzie obiecanki Struzika ?Co na to Burchacki i Antczak , ważni działacze PSLu ?
i Wojnarowscy junior i senior.
Co ma to ma, ruch samochodowy poszedł na petle a u nas tranzyt wali przez miasto pod oknami ratusza, ktory jakos nie widzi problemu
No to Ciechanów przynajmniej rozwija sie w drogownictwie a Mława ??
Dziś położą nowy asfalt na remontowanej ulicy a za miesiać jest remont instalacji biegnącej pod nią.
Ktoś w ratuszu używa szarych komórek. Raczej nie i coraz bardziej widać niegospodarność urzędników bo wiadomo nie za swoje.
Przestańcie powielać bzdury o kolejnej obwodnicy Ciechanowa, bo obecnie takowej nie ma. Ciechanów ma pętlę miejską, wewnętrzną. Definicja obwodnicy jest chyba trochę inna …
Jeżeli w Ciechanowie pętli miejskiej nie traktowac jako obwodnicy, to w Mławie al. Św. Wojciecha można jedynie traktować jak uliczkę osiedlową, a nie ja sie chwali UM jako to by była obwodnica.