Niestety, podczas zakupów w sklepach internetowych i na portalach aukcyjnych często zdarzają się sytuacje, gdy sprzedawca nie wysyła zamówionego towaru. Kontakt się urywa, maile pozostają bez odpowiedzi, a telefon milczy. Najczęściej zdarza się to w przypadku osób prywatnych, które swoje towary wystawiają na popularnych serwisach aukcyjnych. Ciechanowska policja tylko 23 listopada odnotowała dwa takie zgłoszenia. Nie brakuje takich zdarzeń i w Mławie.
Stracił 7 tysięcy przez zakupy w sieci
Jeden z mieszkańców Ciechanowa stracił prawie 7 tysięcy złotych, natomiast mieszkanka Ciechanowa ponad 100 złotych. Straty mieszkańców różnią się znacznie, jednak każde z nich zostało oszukane. W obydwóch przypadkach poszkodowani korespondowali ze sprzedawcami przez internet i za pomocą popularnego komunikatora oraz wpłacili pieniądze na wskazane przez nich konta bankowe.
Wygodnie, bez wychodzenia z domu, często też dużo taniej niż w sklepie stacjonarnym – oto powody, dla których sprzedaż internetowa towarów i usług stała się bardzo popularna. Jednak w przepastnych otchłaniach Internetu, wśród wielu rzeczywiście korzystnych ofert, czai się też niemało oszukańczych ogłoszeń.
Jeśli robisz zakupy przez Internet, to zapewne już wiesz, że musisz uważać na oszustów. Niestety, oni też wiedzą, że Ty o tym wiesz. Dlatego posuwają się do różnych tricków i sztuczek, aby uśpić Twoją czujność i mimo wszystko wyciągnąć od Ciebie pieniądze.
Policja zwraca się z apelem do wszystkich kupujących o dokładne sprawdzenie uczciwości i rzetelności sprzedającego, a także o maksymalne zabezpieczenie transakcji.
Poznaj podstawowe zasady bezpiecznych zakupów.
SPRZEDAWCA
- Korzystaj ze znanych sklepów, internetowe super-okazje często okazują się oszustwami.
- Przeczytaj regulamin sklepu i zasady zwrotu towarów, zweryfikuj dane rejestrowe firmy.
- Sprawdź opinie o sprzedawcy na platformie handlowej i w niezależnych serwisach z opiniami.
- Zwróć uwagę na opisy oferowanych produktów. Niechlujny, pełen błędów opis i okazyjna cena to prawdopodobnie próba oszustwa.
- Korzystaj z platform handlowych w aplikacjach lub ze stron oferujących ochronę kupującego i oferty różnych sprzedawców.
- Znajdź innego sprzedawcę, jeśli masz jakąkolwiek wątpliwość.
PŁATNOŚĆ
- Sprawdź świeże opinie na temat sprzedawcy.
- W razie wątpliwości wybierz płatność za pobraniem albo płatność kartą (płatność kartą możesz reklamować w banku).
- Przelewem płać tylko w serwisach oferujących ochronę kupującego. Mały sklep przyjmujący tylko przelew jest podejrzany.
- Zabezpiecz konto bankowe dwuskładnikowym uwierzytelnianiem z aplikacji albo kodem SMS lub zdrapką.
DOSTAWA
- Zamów dostawę z opcją sprawdzenia zawartości przesyłki.
- Utrzymuj kontakt ze sprzedawcą.
- Zachowaj korespondencję ze sprzedawcą.
- W razie problemów rozpocznij procedurę reklamacji w ramach platformy handlowej, operatora płatności, zgłoś reklamację do banku, zgłoś sprawę na policję.
W tym artykule przejawia się słowo także na czasie, a między innymi „BANK” że także w BANKU zdarzają się złe informacje wprowadzające w kłopoty klienta a także oszustwa, które narażają klientów placówek na dodatkowe straty, i nie kończące się kłopoty, i dlatego zamieszczam ten komentarz, aby mieszkańcy miasta MLAWY– korzystający z usług oddzialu [WYMODEROWANO] w Mlawie, — ZASTANOWILI SIĘ NAD KOŻYSTANIEM Z OFERTY TEJ PLACÓWKI—- RADZĘ SWOJE KROKI SKIEROWAĆ DO INNYCH ODDZIAŁÓW !!!