Chcesz uruchomić działalność gospodarczą? Nic prostszego! Wystarczy tylko kilka kroków, aby móc cieszyć się własnym biznesem i zacząć zarabiać pieniądze.
Kroki 1
Wypełnij, podpisz i złóż wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Możesz to zrobić osobiście – w pokoju nr 16, na parterze mławskiego ratusza, lub on-line na stronie www.ceidg.gov.pl (wymagany jest wówczas podpis elektroniczny).
Krok 2
Określ we wniosku datę rozpoczęcia działalności gospodarczej – działalność możesz rozpocząć w dniu złożenia wniosku lub później.
Krok 3
Określ we wniosku formę opodatkowania dla swojej działalności. Możesz wybrać opodatkowanie na zasadach ogólnych, opodatkowanie podatkiem liniowym, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych lub kartę podatkową. Jeśli chcesz być podatnikiem VAT, najpóźniej w dniu rozpoczęcia działalności złóż w urzędzie skarbowym formularz VAT-R.
Krok 4
Dołącz do wniosku oświadczenie o braku orzeczonych zakazów prowadzenia działalności gospodarczej.
Krok 5
Weź ze sobą dowód osobisty lub inny ważny dokument potwierdzający tożsamość. Jest on niezbędny przy zakładaniu firmy. Wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej jest natomiast bezpłatny.
Krok 6
W ciągu siedmiu dni od daty rozpoczęcia działalności gospodarczej zgłoś się do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
I gotowe! Masz już swoją firmę, a twoim numerem identyfikacyjnym jest teraz NIP.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Wejdź na www.ceidg.gov.pl lub przyjdź do Urzędu Miasta Mława (pokój nr 16). Nasi doświadczeni pracownicy odpowiedzą na Twoje pytania i udzielą niezbędnej pomocy.
A może przez telefon lub listownie?
Jeśli wolisz, aby wniosek o wpis do CEIDG wypełnił za ciebie konsultant z punktu informacyjnego w Warszawie, możesz skorzystać z wprowadzonej niedawno możliwości rejestracji telefonicznej. Zadzwoń pod numer 801 055 088 i podyktuj konsultantowi wymagane dane. Otrzymasz później sms z numerem wniosku – udaj się z nim i z dowodem osobistym do urzędu miasta, a tam dostaniesz do podpisu wypełniony już formularz.
Wypełniony wniosek możesz także przesłać listem poleconym, jednak w tym przypadku złożony przez Ciebie podpis musi być potwierdzony notarialnie.
Mam nadzieję, że praca w urzędzie jest mniej wyczerpująca niż kariera aktorska i pani Agata Buzek nabierze w końcu trochę tłuszczyku.
😉
Urzędnicy podają tylko jak należy załatwiać sprawy w urzędzie, więcej ich nic nie interesuje, to Twój problem,
a wszystkie te ich 6 kroków można doskonale zamknąć w dwóch:
1. Wypełnij prawidłowo i dokładnie wniosek, złóż go w UM wraz z potrzebnymi załącznikami i czekaj na decyzję.
2. W ciągu siedmiu dni od daty rozpoczęcia działalności gospodarczej zgłoś się do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
No ale urzędnicy lubią wszystko rozwlekać i rozmywać.
Krok 1 to pomysł i biznes plan
Krok 2 to pozyskanie kapitału na start.
Urzędniki widać mają zupełnie inne spojrzenie na świat, zza biurka.