Drogowcy zakończyli prace na odcinku Napierki – Płońsk ekspresowej siódemki. Ograniczenie prędkości na trasie S7 zostało zniesione. Możemy poruszać się z prędkością do 120 km/h.
Siódemka w pełni przejezdna. Koniec ograniczeń
Nowa droga S7 Napierki – Płońsk ze stałą organizacją ruchu. Koniec ograniczeń np. do 80 km/h.
Trasa była udostępniana etapami od grudnia 2021 roku. Kierowcy niecierpliwili się z powodu ograniczeń prędkości do 80 km/h. Wreszcie droga jest w pełni przejezdna i kierujący doczekali się formalnego zakończenia prac i wdrożenia stałej organizacji ruchu.
Ostatnie zakończyły się prace związane z badaniami kontrolnymi nawierzchni, budową ogrodzenia drogi oraz poprawkami usterek, które odkryto podczas odbiorów. Uzupełniono oznakowanie.
Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał decyzje o pozwoleniu na użytkowanie. Wdrożono docelową organizację. Na całej trasie już nie ma ograniczenia prędkości do 80 km/h.
Przypomnijmy. Na drodze ekspresowej dwujezdniowej — jak na S7 – nie należy przekraczać prędkości 120 km/h
Trwają jeszcze prace związane z montażem przyłączy energetycznych w Miejscach Obsługi Podróżnych (MOP), które mają być dostępne w styczniu 2023 roku.
Koszty inwestycji
Jak informuje GDDKiA, łączny koszt inwestycji wyniósł 1,6 mld zł. Wykonawcą trzech odcinków było konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe, które zbudowało odcinek Strzegowo — Pieńki za kwotę 516,2 mln zł, odcinek Pieńki — Płońsk za 311,7 mln zł, a odcinek Napierki — Mława za kwotę 294,7 mln zł. Wykonawcą odcinka Mława — Strzegowo było konsorcjum firm PORR oraz PORR Bau. Wartość tego kontraktu to 446,1 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej łącznie wynosi ponad 1 mld zł.