Oszuści tak zmanipulowali 51-latka, że stracił prawie 2000 zł, przekonany, że pomaga kuzynce. Policjanci ostrzegają przed wyłudzeniami z wykorzystaniem kodów systemu płatności mobilnych. Oszuści włamują się na konta na profilach społecznościowych, a następnie wysyłają do znajomych wiadomości, prosząc o pożyczkę pieniędzy poprzez przesłanie kodu płatności mobilnych.
Przekonany, że pomaga kuzynce stracił 2 tysiące
Do Komendy Powiatowej Policji w Ciechanowie zgłosił się 51-letni mieszkaniec powiatu ciechanowskiego, który padł ofiarą oszustwa.
– Mężczyzna powiadomił, że jego żona, za pomocą komunikatora, dostała od kuzynki wiadomość z prośbą o pożyczkę. Nic niepodejrzewający 51-latek uwierzył kobiecie, która tłumaczyła, że ma wyczerpany limit płatności i przesłał jej dwa kody systemu mobilnych płatności na łączną kwotę prawie 2000 zł. O tym, że ktoś włamał się na konto społecznościowe kuzynki i rozesłał fałszywe wiadomości z prośbą o pieniądze, pokrzywdzony dowiedział się po przesłaniu kodów — informuje ciechanowska policja.
Pamiętajmy!
Jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę, nie działajmy pochopnie. Sprawdźmy najpierw, czy osoba, która do nas napisała lub której prośba dotyczy, rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy. Jeśli otrzymamy od znajomego prośbę o pożyczkę lub o przekazanie kodu systemu płatności mobilnej – zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Pomoże to nam uniknąć nieprzyjemności.
Pamiętajmy też, aby NIGDY nie przekazywać pieniędzy obcym osobom i nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont. Nie podawajmy też nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe i nie przekazujmy obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.