Mławska młodzież i nauczyciele uczą się, jak nie dać się nabrać. Jak uniknąć zagrożeń związanych z obrotem pieniędzmi oraz bezpiecznie przeprowadzać transakcje handlowe. To ze szczególnym uwzględnieniem przestępstw internetowych.
Mława. Jak nie dać się nabrać
Trwa II edycja projektu pn. „Policyjna Akademia Bezpiecznego Konsumenta”. Głównym celem projektu jest zwiększenie bezpieczeństwa ekonomicznego konsumenta poprzez wzrost wiedzy i świadomości zagrożeń związanych z obrotem pieniędzmi oraz uczestnictwem w transakcjach handlowych, ze szczególnym uwzględnieniem przestępstw internetowych. Projekt adresowany jest m.in. do młodzieży i nauczycieli.
Projekt, na terenie Mławy, realizowany jest przez funkcjonariuszy zespołu profilaktyki społecznej mławskiej komendy Policji, w dwóch szkołach średnich — I Liceum Ogólnokształcącym oraz Zespole Szkół nr 4. Działania realizowane są od początku października.
Do tej pory, ze specjalnych warsztatów prewencyjnych „Bezpieczeństwo finansowe młodego konsumenta”, skorzystało ponad 300 uczniów. Wzięli oni także udział w konkursie profilaktycznym. Prace zostaną przesłane do Komendy Wojewódzkiej Policji z siedzibą w Radomiu. Dla zwycięzców konkursu przewidziano nagrody w postaci bonów podarunkowych oraz wyróżnienia. Najlepsze prace konkursowe będą publikowane w formie notatników zeszytowych, których okładki będą opatrzone nagrodzonymi pracami. Tak przygotowane materiały edukacyjne będą wykorzystywane w dalszych działaniach profilaktyczno-edukacyjnych.
Realizatorem działań w II edycji projektu pn. „Policyjna Akademia Bezpiecznego Konsumenta” jest Komenda Wojewódzka Policji zs. w Radomiu. Projekt dofinansowany jest przez Narodowy Bank Polski w ramach programu edukacji ekonomicznej.