„Ktoś próbował zaciągnąć kredyt na Pana dane!” takim m.in. tekstem posługują się oszuści, ażeby okraść klientów banków. Policjanci odnotowują kolejne przypadki oszustwa „na pracownika banku”. 39-letni płońszczanin, chcąc chronić swoje oszczędności, przekazał „konsultantowi” kod do płatności mobilnych i stracił prawie 2 tys. zł. Nie traćmy czujności.
Ktoś próbował zaciągnąć kredyt na Pana dane!
Oszuści, twierdzący, że są konsultantami bankowymi, zmanipulowali kolejną osobę.
39-letni mieszkaniec Płońska uwierzył w słowa fałszywego konsultanta, że ktoś próbował na jego dane wziąć kredyt. Płońszczanin za namową swojego rozmówcy zgodził się na wdrożenie procedury zmiany numeru konta. Na jego numer telefonu przychodziły wiadomości sms z informacjami o podjętych w tej sprawie kolejnych czynnościach. Ostatnim krokiem miało być przeniesienie oszczędności na nowe konto. W tym celu 39-latek podał fałszywemu bankowcowi kod autoryzacyjny do płatności mobilnych. Z banku miał otrzymać jeszcze telefon z automatyczną wiadomością zawierającą dane do logowania.
Zaniepokojony brakiem dalszego kontaktu ze strony banku, mężczyzna zadzwonił na infolinię. Zdał sobie sprawę, że padł ofiarą oszusta, który z jego konta ukradł prawie 2 tys. zł.
Policjanci przypominają i ostrzegają:
– pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego sms lub do płatności mobilnych;
– nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta;
– operacje finansowe, wykonuj w placówce bankowej albo z własnej inicjatywy! NIGDY ZA NAMOWĄ osób kontaktujących się z Tobą telefonicznie!!!!