Pracownica placówki pocztowej w Pile zapobiegła wyłudzeniu znacznej kwoty pieniędzy, którego ofiarą miała stać się seniorka. Nie pozwoliła okraść kobiety, poprzez zdecydowane działania zapobiegawcze.
21 października filię Urzędu Pocztowego Piła 1 odwiedziła klientka, która poprosiła o zrealizowanie błyskawicznego przelewu znacznej kwoty pieniędzy.
Nerwowe zachowanie wzbudziło podejrzenia
Nerwowe zachowanie seniorki wzbudziło podejrzenia obsługującej pracownicy placówki. Zgodnie z przyjętymi procedurami, zadała klientce serię pytań, których celem była weryfikacja, czy odbiorcą przelewu nie jest oszust. Przekazanie kartki z pospiesznie zapisanym imieniem i nazwiskiem odbiorcy oraz nieprecyzyjne odpowiedzi jednoznacznie wskazywały na próbę wyłudzenia. Zaniepokojona pracownica postanowiła zareagować. Aby zyskać na czasie, klientka została poproszona o podanie numeru telefonu odbiorcy przelewu, po który musiała się udać do domu. Pracownica chciała w ten sposób zyskać czas na konsultację z przełożonymi.
Pracownica Poczty nie pozwoliła okraść kobiety
Po szybkim przeanalizowaniu okoliczności, pocztowcy poinformowali o sprawie policję. Po ponownym przybyciu do placówki klientka została zaproszona na rozmowę przez funkcjonariuszy. W świetle pozyskanych przez policję informacji potwierdziły się przypuszczenia Pocztowców – seniorka mogła stracić oszczędności. Od utraty znacznej kwoty pieniędzy uchroniła Klientkę czujność pracownicy.
Źródło: Poczta Polska