Mławski urząd miasta przedłużył termin wprowadzenia ograniczeń na linii urzędnik-interesant do 4 grudnia 2020 r. Są jednak wyjątki. To wszystko z uwagi na pandemię.
Według informacji na stronie ratusza, Burmistrz Miasta Mława wprowadził (do 4 grudnia br.) pracę zdalną urzędu miasta.
– Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9 października 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 1758, 1797, 1829, 1871 i 1917), w szczególności ze zmianą tego rozporządzenia z 2 listopada 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 1931), Burmistrz Miasta Mława wprowadza pracę zdalną w Urzędzie Miasta Mława do 4 grudnia br. W drzwiach urzędu jest ustawiona urna, do której klienci urzędu mogą wrzucać korespondencję i wnioski. Rekomendujemy kontakt mailowy lub telefoniczny – obwieszczono na stronie urzędu.
Kontakt do poszczególnych komórek i wydziałów ratusza jest TUTAJ.
Jednak od wprowadzonej zasady pracy zdalnej są wyjątki.
– W szczególnych przypadkach – przede wszystkim dotyczących spraw załatwianych w Urzędzie Stanu Cywilnego lub Wydziale Spraw Obywatelskich (Pałac Ślubów w parku miejskim) – urzędnicy obsługują klientów bezpośrednio – dodają w ratuszu.
Opłaty i podatki proszą wpłacać przelewem.
– Opłaty z tytułu podatków i opłat prosimy uiszczać przelewam na konto. Jeśli ktoś nie posiada własnego konta bankowego, to zgodnie z Ordynacją podatkową, zapłaty podatku za niego ze swojego konta może dokonać członek jego najbliższej rodziny tj. małżonka lub małżonek podatnika, jego zstępny (dziecko), wstępny (rodzic), pasierb, rodzeństwo, ojczym czy macocha. Nasz podatek może ze swojego konta bankowego opłacić także ktoś inny, czyli blisko niespokrewniona z nami osoba (np. sąsiad). Należy jednak pamiętać o tym, aby w tym przypadku kwota podatku nie przekroczyła 1000 zł. Indywidualne numery kont są podane w decyzjach, które w lutym br. dostarczono do wszystkich podatników. Każdy z właścicieli nieruchomości ma także indywidualny nr konta wpłat za odbiór odpadów. Osoby, które chcą przypomnieć sobie ten numer lub kwotę opłaty lub podatku prosimy, aby kontaktowały się telefonicznie z pracownikami Wydziału Budżetu i Finansów (nr telefonu sprawdź TUTAJ). Aby uzyskać informację, urzędnikowi trzeba będzie podać imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz nr PESEL – informuje ratusz.
Jak wnieść opłatę skarbową, gdy zamknięte są kasy w ratuszu?
Opłaty skarbowej za wydanie np. zaświadczenia o zameldowaniu lub odpisu aktu stanu cywilnego, można dokonać przelewem internetowym na konto urzędu lub w jednym z banków sąsiadujących z Pałacem Ślubów.
Wpłat należy dokonywać na konto bankowe Urzędu Miasta Mława o numerze:
70 1090 2604 0000 0001 3379 7826
Wykonując płatność przelewem internetowym, należy pamiętać, aby wydrukować potwierdzenie dokonania wpłaty.
Osoby, które nie mają możliwości dokonania płatności przelewem, mogą wnieść opłatę osobiście, korzystając z usług Banku Spółdzielczym w Mławie (ul. Sądowa 3) lub w Banku Santander w Mławie (ul. Lelewela 1). Banki te nie pobierają prowizji od wpłaty opłaty skarbowej na wskazane konto.
W każdym przypadku kopię potwierdzenia wpłaty należy dołączyć do składanego wniosku. Informacje na temat dokumentów potrzebnych do uzyskania zaświadczeń publikowane są w Poradniku Interesanta, TUTAJ. Tu także można pobrać formularze wniosków o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego i o wydanie dowodu osobistego. Te oraz inne druki w wersji papierowej są dostępne w siedzibie Wydziału Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego w parku.
Wiele spraw z zakresu rejestracji stanu cywilnego oraz spraw obywatelskich można załatwić bez konieczności wychodzenia z domu, posiadając narzędzie autoryzacji, jakim jest Profil Zaufany.
Stawki opłat skarbowych:
Opłata za wydanie zaświadczenia o zameldowaniu – 17 zł.
Opłata za wydanie odpisu aktu stanu cywilnego (urodzenia, ślubu, zgonu):
- 33 zł – za wydanie odpisu zupełnego
- 22 zł – za wydanie odpisu skróconego.
chciałbym tak pracować
W zwiazku z zaistniala sytuacja pandemii w MLAWIE i przejscie URZEDNIKOW RATUSZA na prace zdalna tj:(obijanie WYMODEROWANO)) mebli domowych oraz wszelkimi recznymi osobistymi robotkami –PROPONUJE–wyzej wymienionym zrzec sie HONOROWO wynagrodzen za okres TEJ WYTEZONEJ PRACY, z PRZEZNACZENIEM zaoszczedzonych srodkow dla LUDZI,ktorzy na co dzien walcza-pracujac na powierzonych IM stanowikach pracy szczegolnie ludziom SLUZBY ZDROWIA ,bezposrednio walczaym z TA ZARAZA. DO URZEDNIKOW RATUSZA–JAK WAM NIE WSTYD –wlasni w tym ciezkim dla calego spoleczenstwa czasie odgradzc sie murami? PRZYWOLUJECIE TYM SAMYM NIECHLUBNE KARTY HISTORII z 1939 r i,KIEDY TO RZAD RZECZYPOSPOLITEJ TAK DZIELNIE PODIAL WALKE z okupantem ,ze az (WYMODEROWANO) do ANGLII pozostawiajac NAROD na pastwe losu. Na zakonczenie zycze wam (QYMODEROWNO),wysokich NAGROD iPREMII za taki POJETA ODPOWIEDZIALNOSC w SLUZBIE NARODU.
Banki mogą przyjmować opłaty, ale urząd nie może – dziwny ten kraj.
To jest normalnie chore.
Banki pracują, sklepy pracują, a urzędnicy administracji chowają się za zamkniętymi drzwiami przed swoimi mieszkańcami.
Bo Oni maja z gory juz nasze pieniadze i biora, a reszte maja gdzies.U prywaciarza tak by sobie nie pozwolili.Tylko panstwowe placowki odciely sie od ludzi, ale sami ida do sklepow czy bankow.Moze niech maja kwarantanne i niech nie wychodza, jesli boja sie nas.