Mimo pandemii SARS – COV 2 prace na budowie drogi S7 na odcinku Napierki – Mława – Strzegowo – Pieńki toczą się nieprzerwanie. Poniżej prezentujemy informacje o ostatnich wykonanych robotach budowlanych oraz filmy z placu budowy.
S7 odcinek Napierki – Mława
Na tym odcinku, o długości prawie 14 km, obecnie wykonawca prowadzi roboty ziemne w zakresie wykopów i nasypów oraz rozpoczął układanie pierwszych warstw konstrukcji nawierzchni. Na obiektach mostowych wykonywane są wykopy pod fundamenty, fundamenty oraz prace betoniarskie, murarskie i zbrojarskie. Na dwóch obiektach zamontowano belki prefabrykowane. W dalszym ciągu układane są elementy przepustów prefabrykowanych, a na części z nich wykonywane są płyty przejściowe. Równolegle toczą się roboty z branż: teletechnicznej, energetycznej, melioracyjnej i wodno-kanalizacyjnej. Przewidziane w ramach umowy prace archeologiczne zostały zakończone. Przejęto już od dotychczasowych właścicieli wszystkie występujące na tym odcinku nieruchomości zabudowana. Zaawansowanie rzeczowe kontraktu wynosi ok. 30 proc.
Film z placu budowy
S7 Mława – Strzegowo
O ile poprzedni odcinek na krótkiej części biegnie wzdłuż obecnej DK7 to ten w całości prowadzi nowym śladem po wschodniej stronie Mławy. Prace budowlane na odcinku o długości ok. 21,5 km zaczęły się w październiku 2019 r. Po roku Wykonywane są nasypy i wykopy oraz dolne warstwy konstrukcji nawierzchni. Wykonywane są również wzmocnienia terenu w postaci wymiany gruntów. Na większości obiektów mostowych zakończono już prace betoniarskie i zbrojarskie w zakresie ustroju nośnego. Wykonywana jest izolacja fundamentów oraz kap chodnikowych. Równolegle toczą się roboty z branż: teletechnicznej, energetycznej, melioracji i wodno-kanalizacyjnej. Zakończono prowadzone prace archeologiczne. Zaawansowanie rzeczowe kontraktu wynosi ponad 30 proc.
S7 Strzegowo – Pieńki
Blisko 22-kilometrowy odcinek trasy omija Strzegowo, a od Glinojecka biegnie wzdłuż obecnej DK7. Prace budowlane na tym odcinku zaczęły się we wrześniu ubiegłego roku. Wykonywane są nasypy i wykopy, wzmocnienia gruntów oraz dolne warstwy konstrukcji nawierzchni. Na obiektach mostowych wykonywano już prace betoniarskie i zbrojarskie w zakresie ustroju nośnego. Na półmetku są roboty branżowe. Kończą się rozbiórki budynków, porządkowany jest teren po wycince. Zaawansowanie rzeczowe kontraktu wynosi ok. 55 proc.
wątpię żeby wyrobili się w terminie