Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo kolejny raz ostrzega przed niebezpiecznymi i fałszywymi wiadomościami SMS, które rozsyłane są w celu wyłudzenia pieniędzy. Oszuści podszywają się pod Grupę PGNiG, sugerując potrzebę uregulowania rzekomych należności.
PGNiG ostrzega.
- Podejrzane wiadomości SMS prosimy potraktować jako SPAM i oszustwo, w żadnym wypadku nie udzielać na nie odpowiedzi, a najlepiej usunąć je ze skrzynki odbiorczej. Fałszywe wiadomości SMS-y wysyłane są z wielu różnych numerów telefonów – informują.
Przykładowa treść fałszywej wiadomości SMS:
PGNIG: Informujemy, że w związku zadłużeniem na kwotę 12,45 zł na najbliższy dzień roboczy zleciliśmy odłączenie gazu.
- Ponadto informujemy, że PGNiG podjął już działania mające na celu uniemożliwienie dalszych oszustw za pomocą rozsyłanej korespondencji. Obecnie ze strony PGNiG Obrót Detaliczny została wstrzymana wysyłka SMS w zakresie windykacji. Oznacza to, że korespondencja trafiająca na telefony komórkowe dotycząca windykacji pochodzi od oszustów – dodaje spółka.
Przypominają jednocześnie, że w ostatnim czasie do Klientów były także wysyłane fałszywe wiadomości e-mail.
- Fałszywą korespondencję można rozpoznać przede wszystkim po adresie e-mail, z którego przychodzi wiadomość o temacie „Informacja o zaległości”. Skrzynka „[email protected]” nie jest kanałem komunikacji używanym przez GK PGNiG. Wszystkie oficjalne adresy mailowe Spółki są oparte na domenie pgnig.pl. Prosimy zwracać uwagę na zmiany i dodane litery w adresach, które jednoznacznie wskazują na podejrzane pochodzenie fałszywej korespondencji – alarmuje PGNiG.
Poniżej przykładowy wygląd fałszywej wiadomości.
- Podejrzaną korespondencję prosimy potraktować jako SPAM i oszustwo, w żadnym wypadku nie udzielać na nią odpowiedzi, nie aktywować załączonych linków, ani nie otwierać załączników. Wiadomość najlepiej usunąć ze skrzynki odbiorczej oraz „kosza” (elementów usuniętych) poczty elektronicznej – zaleca PGNiG.
W przypadku wszelkich pytań bądź wątpliwości, wynikających z otrzymania groźnej wiadomości, klienci mogą skorzystać z ogólnopolskiej infolinii PGNiG pod numerem: 22 515 15 15.