O wyjaśnienie sprawy poprosił nas czytelnik. Podejrzany mężczyzna zapukał do drzwi mieszkania jego matki…
– Witam, myślę że powinniście Państwo zainteresować się tą sprawą. Wczoraj po południu podejrzany mężczyzna krążył po mieszkaniach na ulicy Płockiej i pytał mieszkańców, czy otrzymali informację o dwukrotnej (tak, dwukrotnej) podwyżce prądu od nowego roku. Jedną z osób które odwiedził była moja matka. Oznajmił, że takowa informacja powinna znajdować się na ostatnim rachunku i spytał, czy może wejść do środka i rzucić okiem na ten rachunek. Oczywiście nie uzyskał na to zgody. Z relacji sąsiadek wynika, że sytuacja przebiegła u nich tak samo, łącznie z próbą wejścia do mieszkania. Chciałem uzyskać jakieś informacje od dostawcy prądu, by dowiedzieć się czy ktoś taki był wysyłany, ale jak to zwykle bywa, jest problem z dodzwonieniem się na infolinię – napisał do nas czytelnik (pisownia oryginalna).
W tej sprawie zwróciliśmy się do dostawcy prądu – Grupy Energa. W imieniu dyrektora biura prasowego Krzysztofa Kopcia odpowiedział Andrzej Lis-Radomski:
– Żaden z naszych pracowników nie będzie oczekiwał wglądu w rachunki czy umowę. Jeśli klient spotka się z taką prośbą, powinien stanowczo odmówić. Przypominamy też, że jeśli którykolwiek z naszych klientów ma wątpliwości, czy osoba, która podaje się za pracownika Energi Obrotu faktycznie nim jest, może to zweryfikować, dzwoniąc na infolinię spółki pod nr 555 555 555. Każdy z naszych mobilnych sprzedawców ma przy sobie specjalny identyfikator, który pozwoli telefonicznym konsultantom zweryfikować jego tożsamość – podkreślił.
Identyfikator taki zawiera logo Energi, zdjęcie przedstawiciela oraz jego imię i nazwisko, serię i numer dowodu osobistego oraz numer identyfikatora. Pełnomocnictwo w jasny sposób wskazuje, że jest to osoba uprawniona do zawarcia umowy w imieniu Energi Obrotu.
Grupa Energa ma jeszcze zweryfikować, czy podobnych sygnałów z Mławy było więcej. Za zgłoszenie podziękowała, gdyż to dla niej „ważne wsparcie w walce z oszustami”.
Ale ten pan się przedstawiał z tego co mówiła sąsiadka. Nazywam się Igor Jakiśtam i mam nową umowę ale nie mogę jej zostawić do zapoznania. Chciał za to nr pesel, nr klienta.
Na OKM też była taka wizyta, pan informował że kto nie podpisze nowej umowy będzie płacił drożej za prąd.