Dziś 13 września uroczystość rozpoczęcia budowy dwóch odcinków drogi ekspresowej S7 Strzegowo – Pieńki i Pieńki – Płońsk. Redakcja portalu Nasza Mława otrzymała zaproszenie na symboliczne „wbicie łopaty” inaugurujące inwestycję.
Lokalizacja miejsca uroczystości to początek obwodnicy Płońska w ciągu S7 – miejsce styku rozpoczynanej inwestycji z istniejącą obwodnicą miasta.
Inwestycja obejmuje dwa odcinki drogi ekspresowej S7 na Mazowszu o łącznej długości 35,7 km – Strzegowo – Pieńki (ok. 22 km) i Pieńki – Płońsk (ok. 13,7 km). To dwa z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na terenie województwa mazowieckiego, na które zostały już podpisane umowy na realizację. Zgodnie z umową powstanie droga ekspresowa o przekroju dwujezdniowym wraz z drogami serwisowymi. Zostanie wykonany remont wybranych dróg lokalnych oraz budowa urządzeń ochrony środowiska. W ramach inwestycji powstanie m.in. 40 obiektów inżynierskich oraz 5 węzłów – Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo. W celu obsługi podróżnych powstaną dwa MOP-y – Ćwiklinek i Dłużniewo. Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ciężkiego ruchu z obciążeniami nawierzchni 115 kN/oś (11,5 tony na oś).
Wykonawcą obu odcinków jest konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o., które wybuduje odcinek Strzegowo – Pieńki za kwotę 516,2 mln zł, a odcinek Pieńki – Płońsk za 311,7 mln zł. Na obu zadaniach wykonawca zadeklarował 34-miesięczny okres wykonania robót oraz 10-letnią gwarancję jakości wykonanych prac. Umowy na realizację zostały podpisane 12 stycznia 2018 r.
Planowany termin zakończenia obu kontraktów to II kwartał 2021 r.
Inwestycja jest współfinansowana ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Przeciez gwarancje daja
Dzięki 🙂
@naszaMława a działacie w temacie odpytania władze województwa odnośnie stanu przygotowań do budowy obwodnicy zachodniej Mlawy? Obiecaliście że zamiecie się tematem.
Tematem zajmujemy się. Dziękujemy za przypomnienie.
Nawierzchnia betonowa zamiast asfaltowa jest trwalsza (nie wymaga tylu remontów), ale pod warunkiem, że jest wykonana rzetelnie tzn. uczciwie pod względem konsystencji. Krótko mówiąc chodzi o to żeby nie kradli cementu dodając zamiast tego więcej piasku.
I następna sprawa nawierzchnia betonowa bardziej hałasuje. Nie pomaga nawet w najlepiej wyciszonych autach, hałas jest słyszalny.
Uroczystość wbicia łopaty. Ile to propagandowe działanie nas podatników kosztuje.
Wyobrażam sobie jak oni będą budować tą S7 jeśli chcą kopać dołek łopatą 🙂