Wojewoda Mazowiecki zatwierdził projekty budowlane i wydał decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla odcinków Strzegowo – Pieńki i Pieńki – Płońsk drogi ekspresowej S7 Olsztynek (S51) – Płońsk (S10).
Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Decyzje mają nadany rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że jeszcze we wrześniu przekazany ma być wykonawcy plac budowy i będą mogły rozpocząć się prace budowlane.
Budowa obejmie dwa odcinki drogi ekspresowej S7 na Mazowszu o łącznej długości 35,7 km – Strzegowo – Pieńki (ok. 22 km) i Pieńki – Płońsk (ok. 13,7 km). To dwa z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na terenie województwa mazowieckiego, na które zostały już podpisane umowy na realizację.
Inwestycję obejmującą budowę 71 km drogi ekspresowej S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki – Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo – Pieńki (ok. 22 km) oraz Pieńki – Płońsk (ok. 13,7 km). Inwestycja realizowana jest w systemie „Projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców jest, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o decyzję ZRID dla całego zadania.
Inwestycja polegać będzie na budowie drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska. W ramach inwestycji powstanie m.in. 40 obiektów inżynierskich oraz 10 węzłów – Mława Północ, Mława Południe, Modła, Żurominek, Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo. W celu obsługi podróżnych powstaną dwa MOP-y III kategorii – Ćwiklinek i Dłużniewo. Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ciężkiego ruchu z obciążeniami nawierzchni 115 kN/oś (11,5 tony na oś).
Wykonawcą obu odcinków jest konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o., które wybuduje odcinek Strzegowo – Pieńki za kwotę 516,2 mln zł, a odcinek Pieńki – Płońsk za 311,7 mln zł. Na obu zadaniach wykonawca zadeklarował 34-miesięczny okres wykonania robót oraz 10-letnią gwarancję jakości wykonanych prac. Planowany termin zakończenia obu kontraktów to II kwartał 2021 r.
Inwestycja jest współfinansowana ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
- Decyzja ZRID dla odcinka Strzegowo – Pieńki obejmuje rozbudowę drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej. Odcinek o długości 21,99 km będzie przebiegać przez gminy: Strzegowo, Glinojeck i Baboszewo. W ramach inwestycji powstaną m.in. węzły łączące trasę z istniejącą siecią drogową, ekrany akustyczne oraz bezpieczne przepusty i przejścia dla zwierząt.
- Decyzja ZRID dla odcinka Pieńki – Płońsk obejmuje budowę drogi ekspresowej. Odcinek o długości 13,75 km będzie przebiegać przez gminę Baboszewo, gminę Płońsk oraz miasto Płońsk. W ramach inwestycji powstaną m.in. wiadukty umożliwiające bezkolizyjne przejazdy, nowe węzły umożliwiające wjazd na nową trasę, ekrany akustyczne oraz bezpieczne przepusty i przejścia dla zwierząt.
Droga ekspresowa S7 połączy województwa pomorskie, warmińsko – mazurskie, mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Trasa spełnia funkcję ponadregionalnej drogi tranzytowej łączącej miasta: Gdańsk, Elbląg, Olsztynek, Warszawa, Kielce, Kraków, Rabka.
Źródło: Rzecznik Prasowy Wojewody Mazowieckiego, GDDKiA
Kalendarium
31 sierpnia 2011 r. – uzyskano decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych
23 września 2015 r. – ogłoszenie przetargu w systemie Projektuj i buduj
12 stycznia 2018 r. – podpisanie umowy z wykonawcą
30 sierpnia 2019 r. – uzyskanie decyzji ZRID
Realizacja S7 Warszawa – Gdańsk
- Czosnów – Kiełpin – Warszawa (22,1 km) – 4 września 2018 r. ogłoszony został przetarg na opracowanie elementów koncepcji programowej drogi na odcinku Kiełpin – Warszawa (12,9 km). We wrześniu planowane jest podpisanie umowy z wykonawcą. 3 sierpnia 2018 r. zawarto umowę na opracowanie elementów koncepcji programowej dla odcinka Czosnów – Kiełpin.
- Płońsk – Czosnów (35 km) – 21 stycznia 2018 r. zawarto umowę na opracowanie koncepcji programowej, a 6 lipca 2018 r. złożono wniosek o ZRID. Ogłoszone zostały 3 przetargi:
- Odcinek I od węzła Siedlin (bez węzła) do węzła Załuski (bez węzła) dł. 12,9 km, ogłoszony 5 sierpnia 2019 r., otwarcie ofert 10 września .2019 r.
- Odcinek II od węzła Załuski (z węzłem) do węzła Modlin (bez węzła) dł. 12 km, ogłoszony 12 sierpnia 2019 r., otwarcie ofert 17 września 2019 r.
- Odcinek III od węzła Modlin (z węzłem) do węzła Czosnów (bez węzła) dł. 9,7 km, ogłoszony 19 sierpnia 2019 r., otwarcie ofert 24 wrzesnia 2019 r.
- Obwodnica Płońska (4,7 km) – oddana do użytku w 2009 r.
- Pieńki – Płońsk (13,7 km) – w realizacji w systemie Projektuj i buduj, umowa podpisana 12 stycznia 2018 r., 30 sierpnia 2019 r. uzyskano decyzję ZRID
- Strzegowo – Pieńki (22 km) – w realizacji w systemie Projektuj i buduj, umowa podpisana 12 stycznia 2018 r., 30 sierpnia 2019 r. uzyskano decyzję ZRID
- Mława – Strzegowo (21,5 km) – w realizacji w systemie Projektuj i buduj, umowa podpisana 20 grudnia 2017 r., wniosek o wydanie decyzji ZRID został złożony 19 marca 2018 r.
- Napierki – Mława (14 km) – w realizacji w systemie Projektuj i buduj, umowa podpisana 20 grudnia 2017 r., wniosek o wydanie decyzji ZRID został złożony 16 marca 2018 r.
- Nidzica – Napierki (22 km) – oddany do użytku w 2017 r.
- Olsztynek – Nidzica (28 km) – oddany do użytku w 2012 r.
- Ostróda Południe – Olsztynek (20 km) – oddany do użytku w 2017 r.
- Ostróda Północ – Ostróda Południe (9 km) – oddany do użytku w 2018 r.
- Miłomłyn – Ostróda Północ (9,2 km) – oddany do użytku w 2016 r.
- Pasłęk – Miłomłyn (36,5 km) – oddany do użytku w 2012 r.
- Elbląg – Pasłęk (13,7 km) – oddany do użytku w 2011 r.
- Obwodnica Elbląga (4 km) – oddana do użytku w 2007 r.
- Nowy Dwór Gdański – Elbląg (19,1 km) – oddany do użytku w 2018 r.
- Koszwały – Nowy Dwór Gdański (20,4 km) – oddany do użytku w 2019 r.
- Południowa Obwodnica Gdańska (18 km) – oddana do użytku w 2012 r.
Co z innymi odcinkami np. Strzegowo-Mława ? Czy prawdziwa jest wiadomość , że decyzja pozytywna dotycząca pozostałych odcinków S 7 ma być wydana dopiero w nowym roku ?
Do końca roku ma być wydana decyzja na etap inwestycji, konkretnie na remont wiaduktu na starej siódemce. Na samo budowe nowej trasy do strzegowa decyzja ma być w październiku. I wtedy maja ruszyć pracę na tym odcinku. Takie są moje informacje.pozdrawiam
Nareszcie coś się zacznie dziać. Strabag do boju!!!