Od sprzedaży przez miasto działek, na których ma się znaleźć Stacja Mława minęło 8 miesięcy. Niektórzy mławianie zaczęli już powątpiewać, czy inwestycja ruszy wkrótce.
Przypomnijmy – grunty pod obiekt – między os. Książąt Mazowieckich, a odcinkiem linii kolejowej E 6 – od miasta kupiła we wrześniu zeszłego roku Grupa Scotia Sp. z o.o. Płock z siedzibą w Płońsku. Zapłaciła 5,1 mln zł netto.
Jak zapowiadał w grudniu przedstawiciel spółki, budowa miała się najprawdopodobniej rozpocząć właśnie teraz. Zapytaliśmy go, czy wszystko idzie zgodnie z planem.
– Nie mamy jeszcze pozwolenia na budowę. Złożyliśmy w marcu wniosek w starostwie i czekamy. Gdy tylko otrzymamy dokument, rozpoczynamy budowę – usłyszeliśmy.
Obiekt ma mieć ok. 15 tys. m kw. powierzchni, w galerii znajdą się m.in. punkty handlowe znanych marek. Natomiast infrastrukturę dworca miasto wykona na własny koszt (m.in. w budynku wybudowanym przez inwestora). W budżecie Mławy zabezpieczono na to przedsięwzięcie 3 mln zł.
– W ramach środków zapisanych w budżecie 2019 roku na inwestycję związaną z budową dworca zintegrowanego, Miasto Mława planuje wybudować infrastrukturę zaprojektowaną na gruntach należących do miasta. Będą to nawierzchnie postojowe i te do manewrowania autobusów, parking dla podróżnych, postój taxi, poczekalnia, toalety i kasy biletowe oraz kanalizacja deszczowa do odwodnienia przestrzeni placów manewrowych – informowała pod koniec zeszłego roku Magdalena Grzywacz, rzecznik prasowa Urzędu Miasta Mława.
Szkoda, że spółka złożyła dopiero w marcu wniosek, skoro planowali wiosną rozpocząć budowę. Działkę mieli już od jesieni. Gdyby złożyli na początku roku, np. styczeń to pozwolenie już by było.
Kupili działkę później prace projektowe budynku a to trwa. Po kupnie działki nie składasz od razu wniosku o budowe bo musisz mieć projekt żeby wniosek zlozyc- procedury. Poza tym poważne spółki rozpoczynają budowę gdy mają podpisaną przynajmniej jedną umowę najmu lokalu.
Tak, zgadzam się, masz rację ale projekt już był gotowy w styczniu a umowy były już podpisane z kilkoma najemcami , którzy mają sklepy w galerii w Płońsku budowaną przez Grupę Scotia.
Ale nie ważne, mam nadzieję, że w Maju prace się rozpoczną.
Też mam nadzieję że budowa szybko się rozpocznie. Widzę że perspektywa powstania takiego obiektu ma wielu zwolenników. Dlatego też prośba do redakcji żeby faktycznie zainteresowała się w starostwie kiedy będzie decyzja i żeby nie było dziwnych „opóźnień” w wydaniu pozwolenia.Projekt zagospodarowania był robiony bezpośrednio „pod” galerie i nie widzę realnych czynników opozniajacych.
Hej @Mława, masz może jakieś przecieki jakieś sklepy mogłyby się tam pojawić?
Jest szansa ma coś typu Reserved, New Yorker. O H&M nie marzę bo szans na to raczej nie ma.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek info.
Nie wykluczają H&M…..
H&M zadeklarował już, że „zwinie się” w ciągu 2 najbliższych lat z Polski.
A czy ktoś wie coś planowanym powiększeniem Careffoura i zrobienie większego centrum handlowego? Wiem że sam takie plany
A co z inicjatywą obywatelską której wszyscy przyklaskiwali – Mławskie tężnie ?
Przecież obywatele wybrali projekt i co???
Człowieku ten temat był nie tak dawno poruszany. Zajrzyj do archiwum. Po co się ”wtrynżalasz” z innym tematem????
Niech się buduje, ale jedno i drugie będzie świecić pustakami…
Mylisz się i to mocno. Wystarczy zobaczyć ile ludzi jest w parku handlowym Stop.Shop przy Kauflandzie. A po drugie dużo naszych rejestracji jest w galeriach w miastach położonych o kilkadziesiąt/sto kilometrów. Ważne, żeby inwestor zadbał o dobre sklepy – takie w których mławianie robią gdzie indziej zakupy. Do tego planowany też jest spory market spożywczy a jeśli jeszcze dojdzie strefa gastronomiczna to gwarantuję ci , że będzie ruch.
Zgadzam się z XXX. Inwestor nie buduje obiektu od tak sobie w danym miejscu. Wybór miejsca poprzedzony jest badaniem rynku lokalnego czy napewno taki obiekt danym miejscu będzie rentowny. Także jestem przekonany że bedzie tam ruch, nie tylko Mława ale też Działdowo,Nidzica czy Żuromin będzie przyjeżdżać na zakupy.
W kwestii dworca a właściwie poczekalni dworcowej nie myli się. Nikt tam nie będzie chciał przebywać ponieważ poczekalnia będzie za bardzo oddalona od peronów. Wyobrażasz sobie zimę – mróz -15 stopni. Jest komunikat: „pociąg opóźniony 10 minut, opóźnienie może ulec zmianie (może się zmniejszyć lub zwiększyć)”. Czy w tej sytuacji warto będzie wracać na poczekalnię ciągnąc walizkę po schodach bo winda jak zwykle ma awarię? Ludzie będą marznąć i przeklinać burmistrza, że nie zgodził się na budowę dworca (poczekalni) PKP przy samych peronach. Szczególnie problem ten będzie dotyczył oczekujących na pociąg w kierunku Warszawy/Ciechanowa, tych jest najwięcej. moim zdaniem powinna być poczekalnia przy peronie w kierunku Warszawy i automat biletowy na peronie. Na to nie trzeba wydawać milionów z kieszeni podatników mławskich. To załatwiłoby PKP, dla Mławy bezkosztowo.
Nie tak do końca, bo i tak jedyne 'przejście” na drugą stronę torów to winda do której by trzeba było dojść. Sam budynek dworca też nie stałby przy samych torach bo jest Al. Św. Wojciecha. Droga taka sama.
Oj pomylił byś się , widać że chyba nigdy nie byłeś w galerii.
Może warto droga redakcjo zapytać o to w Starostwie? Mławiak przypomniał ważną rzecz: Obecny włodarz powiatu faktycznie nie był zwolennikiem budowy takiego obiektu i może ten czas na pozwolenie trwać dłużej niż myślimy. Oby tak nie było. Z drugiej strony budowa miała ruszyć w 2 kwartale 2019, czyli równie dobrze może to być czerwiec.
W końcu jak to jest?
UM sprzedał działkę w całości czy kawałek sobie zostawił na infrastrukturę dworca?
Mam nadzieję tylko że obecny starosta a były radny, ktory był zagorzałym przeciwnikiem budowy galerii czegoś nie zablokował.
No to drodzy urzędnicy, działać bo szkoda czasu. Jeśli chcemy by obiekt powstał na przyszłe wakacje to budowa musi ruszyć ”zaraz”.