Dotychczas realizowane przez Koleje Mazowieckie kursy na stanowisko kierownika pociągu miały charakter komercyjny. W kolejnej, 11. już, edycji szkolenia kandydaci będą mogli wziąć udział nieodpłatnie.
– Od maja 2010 r. w Kolejach Mazowieckich funkcjonuje profesjonalny ośrodek szkoleniowy. Systematycznie prowadzone są w nim szkolenia zawodowe, m.in. na stanowisko kierownika pociągu. Zajęcia prowadzą pracownicy spółki KM, posiadający szeroką wiedzę merytoryczną oraz wieloletnie doświadczenie w pracy w spółce kolejowej, jak również – ze względu na dążenie do zapewnienia wysokiego poziomu realizowanych szkoleń – przez osoby niebędące pracownikami spółki, a posiadające wiadomości specjalistyczne z wybranych zagadnień objętych programem szkolenia. Zajęcia odbywają się na terenie spółki KM, przy wykorzystaniu posiadanej bazy taborowej i zaplecza technicznego, we własnych salach szkoleniowych, wyposażonych w profesjonalny sprzęt audio-video i zaplecze sanitarne – informują KM.
Szkolenie na kierownika pociągu pasażerskiego i towarowego składa się ze szkolenia praktycznego, teoretycznego oraz zajęć próbnych, których czas trwania wynosi 688 godzin, a jego program wynika z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie pracowników zatrudnionych na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego oraz z prowadzeniem określonych rodzajów pojazdów kolejowych z dnia 30.12.2014 r. (Dz. U. 2015 poz. 46). Atutem realizacji szkoleń przez własny ośrodek szkoleniowy jest możliwość poznania przez kursantów organizacji spółki KM oraz innych pracowników, co w przyszłości ułatwi zaadaptowanie się w nowym miejscu i pozwoli na rozpoczęcie samodzielnej pracy bez dodatkowych obaw i niepotrzebnego stresu.
Dotąd odbyło się dziewięć edycji szkolenia na kierownika pociągu, w których wzięło udział
201 kandydatów. Aktualnie trwa szkolenie na ww. stanowisko, w którym udział bierze
23 kandydatów. W planowanym na okres luty – czerwiec 2019 szkoleniu może wziąć udział
30 zainteresowanych pracą w stabilnej, stale rozwijającej się firmie. Dodatkowo kursanci z chwilą rozpoczęcia kursu zyskują zatrudnienie na podstawie umowy o pracę. Na podstawie zawartej umowy o pracę, już podczas szkolenia, kandydaci uzyskają szereg korzyści przysługujących pracownikom spółki, w tym m.in. stałą premię regulaminową, możliwość korzystania z dofinansowań z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych czy dostęp do pakietu dodatkowej opieki medycznej.
Wymagania:
- wykształcenie minimum średnie; preferowane średnie techniczne w specjalności technik transportu kolejowego lub innej związanej z organizacją przewozów lub ruchu kolejowego,
- znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym,
- odpowiedzialność, dokładność, dyspozycyjność,
- dobra organizacja pracy,
- stan zdrowia wymagany dla oferowanego stanowiska pracy,
- doświadczenie w pracy związanej z obsługą klienta.
Szczegóły dotyczące zgłoszeń na kurs dostępne są TUTAJ.
Lepsza praca niż u Koreańczyków lub innych prywaciarzy. Tylko, że o szansach na rozwój zapomnijcie. zaczniesz jako konduktor i skończysz jako konduktor/ kier poc., jeśli nie uprzykrzą ci życia przed emeryturą. Jeśli nie masz „dobrych pleców” w KM pracy innej niż fizyczna nie dostaniesz. Nie warto się łudzić, że zaczniesz od konduktora a potem przeniesiesz się do lepszej pracy np. w biurze. Zapomnij o tym. Kumoterstwo i partyjniactwo opanowało tą firmę. Poza tymi awansować mogą tylko liderzy związków zawodowych i ich krewni. Trzeba się zastanowić czy warto zaczynać przygodę z KM, bo tam rządzi PSL.