Na wtorkowej (18 grudnia) sesji rady miasta burmistrz poinformował, że tego dnia miał spotkanie z przedstawicielami firmy STRABAG, która będzie budować S7 na odcinku od Napierk do Płońska.
Inwestycja jest wykonywana w formule „Projektuj i buduj”, w tej chwili trwają prace projektowe. Fizycznie przedsięwzięcie ma ruszyć w połowie 2019 r. Przedstawiciele wykonawcy potwierdzili, że realne jest zakończenie budowy w 2021 r.
– Coraz bliżej jest realizacja tej upragnionej przez wszystkich inwestycji. Wypada się cieszyć, trzymać kciuki. Ciekawa informacja jest taka, że firma będzie zatrudniać dodatkowo około 200 osób, już współpracują z lokalnymi przedsiębiorcami, hurtowniami. Dużo pieniędzy będzie na rynku i jestem przekonany, że bardzo dużo osób skorzysta na tej inwestycji finansowano – podkreślał burmistrz Sławomir Kowalewski. – Trzeba szykować mieszkania, nieruchomości, restauracje, bary żeby na te trzy lata pracownicy tu się osiedlili. Każdego dnia około 200 osób będzie miało fundowane przez firmę obiady – mówił pół żartem, pół serio.
Przypomnijmy – inwestycję obejmującą budowę 71 km drogi S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki – Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo-Pieńki (ok. 22 km), Pieńki-Płońsk (ok. 13,7 km). Będzie polegać na budowie drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska. W ramach kontraktu powstaną węzły: „Mława Północ”, „Mława Południe”, „Modła”, „Żurominek”, „Strzegowo Północ”, „Strzegowo Południe”, „Glinojeck”, „Pieńki Rzewińskie”, „Dłużniewo”.
Podstawowe dane techniczne projektowanej drogi S7: klasa drogi – S, prędkość projektowa – 100 km/h, nośność – 11,5 t/oś, całkowicie ograniczona dostępność, dwie jezdnie o szerokości po 7,0m, pas rozdziału o szerokości 12,0m, obustronny pas awaryjny o szerokości 2,5m, jezdnie serwisowe dla zachowania ciągłości powiązań i obsługi lokalnej.
A skąd tych ludzi do pracy wezmą? Operatorów maszyn ok. A zwykłych roboli?
z LG
J 23 – Prędkość projektowa nie jest powiązana z prędkością dopuszczalną.
Co to za droga ekspresowa na prędkość 100 km/h ?
100 km/h jest to prędkość projektowa ale nie jest to prędkość końcowa (będzie można jeździć normalnie 120 km/h). Dla ciekawości autostrada ma prędkość projektową 120 km/h a można 140 km/h.