Warszawski Oddział GDDKiA prowadzi postępowania przetargowe na wykonanie elementów koncepcji programowej dla rozbudowy drogi krajowej nr 7 na odcinku Czosnów-Kiełpin do parametrów drogi ekspresowej.
Postępowanie zostało ogłoszone 16 lutego w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert został wyznaczony na 28 marca br.
Odcinek ma mieć 9,2 km długości. Będzie przebiegał przez gminy: Łomianki, Czosnów i Izabelin. Początek inwestycji znajduje się w rejonie skrzyżowania z drogą powiatową nr 2405W w Czosnowie, a koniec na wysokości Dziekanowa Bajkowego i Dziekanowa Leśnego. Zaplanowano trzy węzły: Czosnów, Palmiry, Sadowa.
Zgodnie z harmonogramem przetarg na wykonanie drogi w systemie ,,Projektuj i Buduj”, ma być ogłoszony w 2020 roku. Realizacja robót ma ruszyć w 2022 roku i zakończyć się w 2024 roku.
Przypomnijmy, budowa S7 z Płońska do Warszawy jest podzielona na trzy odcinki: Płońsk-Czosnów, Czosnów-Kiełpin i Kiełpin-Warszawa. Dla pierwszego z nich rozpoczęły się już prace projektowe – w 2023 roku ma być oddany do użytku.
Dla trzeciego gromadzona jest dokumentacja. Jego przebieg jest najbardziej sporny, mieszkańcy dzielnic Warszawy, przez które miałby przebiegać (Bemowo i Bielany) protestują przeciw jego budowie.
Ostatni podwarszawski odcinek S7: Kiełpin-W-wa musi być poprowadzony po zachodnich obrzeżach
(skrajach granicznych) stolicy; a nie przez sam środek Bielan i Bemowa (w pobliżu wielu setek budynków , a nawet tunelem pod Lotniskiem Pog. Ratunkowego, Aeroklubu Polskiego). Jako mieszkańcy tych dzielnic już widzimy i ponosimy ewidentne szkodliwości poprowadzenia S8 – przez środek Bielan- gdzie wielki ruch trwa ,,non stop” przez całą dobę -zarówno ,,wschodnich” ( LT, LV, EST, BY, RUS), jak i polskich TIR-ów.; z codziennymi tam ogromnymi korkami. Takiego błędu nie wolno powtórzyć po raz kolejny- TO BYŁOBY NIEWYBACZALNE! To wszystko powinno dać do myślenia , wszelkim planistom i projektantom , drogowcom, a przede wszystkim decydentom.