Konwent Powiatów Województwa Mazowieckiego zajął stanowisko w sprawie wdrożonego trzy miesiące temu w wydziałach komunikacji systemu CEPiK 2.0. Wciąż występują w nim błędy, co powoduje utrudnienia związane z rejestracją i wyrejestrowaniem pojazdów.
Jak czytamy w stanowisku, uruchomienie modułu CEP w ramach systemu CEPiK 2.0 doprowadziło wydziały komunikacji na skraj niewydolności. Panuje w nich dezorganizacja i zamieszanie, które jest nieprzewidywalne w skutkach. Wdrożenie systemu doprowadziło do spadku liczby realizowanych działań (około 30 proc.), co wiąże się ze spadkiem dochodu dla powiatu.
„To na urzędnikach jako osobach mających bezpośredni kontakt z obywatelami skupia się niezadowolenie obywateli. To urzędnicy, pracujący w wydziałach komunikacji, muszą wykonywać wielokrotnie te same czynności, to jest ten sam wniosek o rejestrację lub wyrejestrowanie pojazdu muszą kilkakrotnie wprowadzać w system „Pojazd”, aby za którymś razem (bywa, że trwa to miesiąc, a nawet dłużej, codziennie przez pracowników jest sprawdzane, czy pojazd można zarejestrować lub zamówić dowód rejestracyjny) system zapisał dane i przekazał do CEPiK” – pisze KPWM.
Jak podkreśla, wszystkie problemy oraz błędy są na bieżąco zgłaszane do Service Desk firmy DXC, zakładane są numery zgłoszeń, a po upływie pewnego czasu zgłoszenie jest zamykane, mimo że problem nie został rozwiązany. Wylicza listę ponad 40 błędów związanych z funkcjonowaniem systemu i prosi o zajęcie stanowiska przez Ministerstwo Cyfryzacji.
Tymczasem, jak podaje Serwis Samorządowy PAP, Centralny Ośrodek Informatyki zapowiada intensyfikację działań nad rozwiązaniem błędów w nowym CEPiK-u.
– Każde zgłoszenie podlega analizie i w uzasadnionych przypadkach jest przekazywane programistom. Poprawki do systemu, po ich wcześniejszych testach, są wgrywane na bieżąco – poinformował Igor Ryciak, rzecznik COI.
Ten Mławski wydział komunikacji jedno wielkie dno,Obsługa i organizacja tragedia!Ale te starsze panie muszą wytrwać do emerytury oczywiście naszym kosztem!
W Mławskim wydziale jest tylko jedno stanowisko do przyjmowania wniosków, na cały powiat, to jest rozwiązanie dobre ale na lata 90-te Panie Dyrektorze „obsługujący” bezpośrednio swoich znajomych poza kolejnością
o co to chodzi z tym wydziałem, już nie mówię o nowo wprowadzonym systemie, czy Ci pracownicy są tam przytwierdzeni do stołków?? dlaczego nikt tam nie zrobi porządku
W mławskim wydziale komunikacji panuje taka dezorganizacja i bałagan że wstyd na całą Polskę.
Mławski Wydział Komunikacji – niewydolny ? Przecież tam od zawsze panuje PARALIŻ !!!
Pracownicy zachowują się tak jakby edukację w ruskich PeGeeRach pobierali… o Szanownym Ojcu Dyrektorze tegoż wydziału już nie wspomnę bo wstyd mówić.