Mieszkańcy Ciechanowa, którzy chcą w tym roku przystąpić do programu, w ramach którego mogą bezpłatnie pozbyć się azbestu z dachów powinni się spieszyć. Wnioski będą przyjmowane tylko do końca tego miesiąca. Formularz dostępny jest na stronie internetowej ratusza, oraz w siedzibie urzędu.
Zgodnie z zasadami programu wdrożonego przez miasto usuwanie wyrobów z azbestem prowadzone jest przez jeden podmiot wyłoniony na dany rok przez Urząd Miasta. Na podstawie wniosków (złożonych przez osoby fizyczne (nieprowadzące działalności gospodarczej, przez wspólnoty mieszkaniowe i przez użytkowników ogrodów działkowych) określony zostanie zakres i plan prac, zabezpieczone zostaną też środki finansowe.
Gmina Miejska Ciechanów będzie starała się o pozyskanie na realizację programu dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. W związku z rosnącym zainteresowaniem jednostek samorządu terytorialnego i innych podmiotów na pozyskiwanie środków z WFOŚiGW, terminy naborów nie są długie. Wszyscy chętni, którzy planują w 2018 roku usunięcie ze swoich budynków lub działek wyrobów i odpadów zawierających azbest, muszą złożyć wniosek do 31 stycznia.
Wnioski dostępne są w wersji elektronicznej na stronie internetowej Urzędu Miasta Ciechanów w zakładce ekologia, postępowanie z wyrobami zawierającymi azbest, a także w siedzibie Urzędu Miasta (Biuro Podawcze, ul. Wodna 1; Wydział Inżynierii Miejskiej i Ochrony Środowiska, plac Jana Pawła II 6, pokój nr 20 i 22). Szczegółowe informacje udzielane są pod nr tel. 23 674 92 83 oraz 23 674 92 68.