Wczoraj (6 grudnia) otwarty został ponad 11-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 Rychnowo-Olsztynek. Jest to kolejny etap budowy tej trasy w województwie warmińsko-mazurskim.
Odcinek ten to część inwestycji o łącznej długości ok. 20,1 km, która została podzielona na dwa zadania: Ostróda Południe-Rychnowo (8,8 km udostępniono do ruchu 11 sierpnia) i Rychnowo-Olsztynek Zachód (11,2 km).
Nowo wybudowana droga biegnie w początkowym fragmencie trasy po nowym śladzie, a następnie nowy przebieg drogi sąsiaduje z istniejącą „siódemką” lub lokalnie wchodzi w jej korytarz. Wykonawcą zadania o wartości 388,5 mln zł była firma STRABAG Sp. z o. o.
Oddanie do ruchu odcinka Rychnowo – Olsztynek o długości 11,2 km to kolejny etap budowy drogi ekspresowej S7 łączącej Gdańsk, Warszawę i Kraków. Łącznie z udostępnionym dziś odcinkiem drogi w województwie warmińsko-mazurskim wybudowano już ponad 133 km tej trasy na odcinkach: Elbląg-Ostróda Północ (59,4 km) oraz Olsztynek -Nidzica (31,3 km), Nidzica-Napierki (22,7 km) oraz Ostróda Południe-Rychnowo – Olsztynek (20,1 km). W budowie znajduje się obecnie jeszcze odcinek S7 Ostróda Północ-Ostróda Południe o długości 9,7 km. Zakończenie tej inwestycji planowane jest jeszcze w tym roku. W rezultacie na koniec 2017 roku cała droga S7 realizowana w województwie warmińsko-mazurskim przez olsztyński oddział GDDKiA będzie w klasie drogi ekspresowej. W październiku 2018 roku zakończy się budowa odcinka S7 Nowy Dwór Gdański – Elbląg, realizowana przez gdański oddział GDDKiA.
pomijajac juz krajowki, powiatowe drogi tez wymagaja remontu i to na wczoraj, droga staroguby w gminie strzegowo do radzanowa to jakas makabra, niby dziur nie ma ale nie pamieta juz czasow kiedy byla robiona, liczne nierownosci (nie dziury) i mocno za waska jak na dzisiejsze realia , jest poprostu niebezpieczna, ciagle dochodzi tam do wypadkow, na szczescie nikt nie ginie, i wcale nie trzeba jechac tam szybko, poprostu nierownosci, droga przez las (zima odrazu dluzsza na tych drogach), i bardzo zle wyprofilowane zakrety, dodajmy ze sa tez ostre, projekt tej drogi byl chyba za czasow jak sie furmankami jezdzilo, na szczescie niedlugo wybory, wiec kierujacy powiatem maja sie o co martwic moim zdaniem, to samo dotyczy sie wlodarzy gmin strzegowo i radzanow, bo jakby chcieli to mogli by sie za to wspolnie zabrac , a droga jest bardzo ruchliwa, na zle wyprofilowanych zakretach w ciagu ostatnich dwoch lat bylo kilka zdarzen drogowych, na szczescie zadnego smiertelnego, WYBORY JUZ NIEDLUGO NA SZCZESCIE……
ooo slusznie ktos zauwazyl problem, mieszkam w strzegowie i prawie codziennie jezdze ta drogą, ruch duzy na niej, a droga slaba rzeczywiscie , wyprzedzic ciezko ale i minac sie z kim wiekszym trzeba uciekac na pobocze….. tak wiec szanowna wladzo do pracy sie zabrac a nie na pierdoly kase wydawac, tylko czekac jak tragedia sie wydarzy….pozdrawiam
No mogliby wziasc sie za odcinek przy Mławie do Warszawy bo to masakra. Ktoś wie kiedy będzie czy bedzie wogóle?
Umowy na budowe 4 odcinków na obszarze od Napierek do Płońska teoretycznie powinny byc podpisane w styczniu, lutym 2018. Potem wykonawcy mają 34 miesiace na zakończenie budowy.
Prace na naszym odcinku zaczynają się w 2018 r
nie, nie zaczynają się!
najpierw poczekajmy na podpisanie umów.
później proces projektowania i dopiero budowa..
Zaczynają się ☺ Odcinki już są projektowane. Nie było żadnych odwołań od decyzji. Projektanci już kreślą. Więcej optymizmu h13 ☺ A tak poważnie to firmom i inwestorowi zależy, żeby prace zakończyć najpóźniej do końca 2021. Czas na to jest max 37 m-cy.
Sorry @kos trochę mnie poniosło przy pierwszym poście 😉
A wiesz, może kiedy jest realna szansa na podpisanie umów?
PS. Było odwołanie, Salini się odwołało przy odcinku Strzegowo – Pieńki, ale na szczęście odwołanie zostało oddalone..
a kiedy remont?