Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed nowym sposobem oszustwa: „na pracownika ZUS-u”.
Grupa oszustów dzwoni do ludzi, podając się za pracowników ZUS-u i oferując spotkania w sprawie dziedziczenia składek z subkonta w ZUS-ie i konta w OFE. Oczywiście ich usługi nie są darmowe. Za porady trzeba płacić.
ZUS wydaje oświadczenie i prosi o ostrożność
Zakład Ubezpieczeń Zdrowotnych informuje, że ich pracownicy nie dzwonią do klientów z propozycją jakiegokolwiek doradztwa finansowego, a tym bardziej nie chodzą z taką ofertą po domach klientów. Zaznacza, że wszyscy zainteresowani sprawami z zakresu ubezpieczeń społecznych mogą skorzystać z bezpłatnej porady bezpośrednio w regionalnych jednostkach lub poprzez Centrum Obsługi Telefonicznej. W sytuacji, gdy dostaniemy telefon od osoby podającej się za pracownika powyższej instytucji i oferującej nam płatne poradnictwo, możemy mieć podstawy, aby sądzić, że właśnie rozmawiamy z oszustem. Szczególnie ostrożne powinny być osoby starsze.
Czy pracownik ZUS-u może nas jednak odwiedzić?
ZUS podkreśla, że jedyna sytuacja, w której może odwiedzić nas ich pracownik, to kontrola prawidłowości wykorzystania zwolnienia lekarskiego. W powyższej sytuacji urzędnik posłuży się specjalnym identyfikatorem, potwierdzającym jego autentyczność.
W razie wątpliwości co to tożsamości osoby podającej się za ich pracownika, ZUS prosi o kontakt z najbliższą placówką zakładu, lub z Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS pod nr tel. 22 560 16 00.