W środę w Płocku w Opactwie Pobenedyktyńskim bp Piotr Libera spotkał się z grupą dziennikarzy pracujących na terenie diecezji. Tradycja organizowania „Podwieczorków dziennikarskich” nie jest nowa – ma już dziewięć lat. W tym roku zaproszono szczególnego gościa – był nim ks. Paweł Rytel-Adrianik, rzecznik KEP.
Podczas spotkania bp Piotr Libera mówił o nadchodzących wydarzeniach m.in. o tym, że 2018 rok w diecezji zostanie ogłoszony Rokiem św. Stanisława Kostki.
– W przyszłym roku przypada bowiem 450. rocznicę śmierci św. Stanisława, patrona Polski, dzieci i młodzieży. W związku z tym w Płocku odbędzie się Zebranie Plenarne Episkopatu Polski – mówił biskup.
Dziennikarze mieli okazję posłuchać krótkiego wykładu rzecznika KEP pt. „Obraz(y) Kościoła w Mediach”. W przeważającej części nawiązywał on do ogromnych możliwości jakie dają profile społecznościowe – choćby Facebook czy Twitter.
– Prawda jest taka, że Polska ( Kościół w Polsce – red.) może uczyć się od Płocka. Diecezja jest wzorem tego jak można ewangelizować za pośrednictwem internetu. Bp. Piotr Libera od dawna posiada konto na Twitterze, a pojawiające się tam informacje trafiają do tysięcy odbiorców – mówił rzecznik KEP.
– Nasze kontakty z mediami oceniam bardzo pozytywnie. Nie widzę ani niechęci, ani agresji raczej duże zainteresowanie. Uważam, że portale społecznościowe i media elektroniczne odgrywają dziś kolosalną rolę, jeśli chodzi o ewangelizację. Nie mam żadnych wątpliwości co do tego, że Kościół musi być w nich obecny. To, że ja sam muszę, a w zasadzie chcę korzystać z takiej możliwości jest oczywiste, nawet jeśli ma się to odbywać kosztem mojego odpoczynku – mówił portalowi „Nasza Mława” bp Libera.
92 proc. osób w Polsce to katolicy. W ogromnej większości to osoby, które korzystają z internetu i co ważne poszukują tam informacji związanych z życiem Kościoła.
– Wszystkie diecezje mają swoje strony internetowe, 18 z nich jest na Twitterze, podobnie jak 16 arcybiskupów i biskupów. Nie każdy wie, że abp Michalik miał tam swoje konto jeszcze przed papieżem Benedyktem XVI. Episkopat w Polsce jest naprawdę aktywny i nie ucieka od mediów społecznościowych i tam dzieli się tym czym żyje Kościół. Warto pamiętać, że Kościół to wspólnota i czuje się w internecie jak ryba w wodzie – powiedział nam ks.Paweł Rytel- Adrianik, rzecznik KEP.