Zagadnienie Generacji Z, od wielu lat jest na topie wśród marketerów i nie zapowiada się aby to zainteresowanie osłabło bo to pokolenie, które w przyszłości będzie kształtować rynek. Jak zatem dotrzeć do tej grupy? Co lubi i co jest dla niej ważne? Dlaczego Tik Tok jest nieoderwalną częścią kultury Gen Z i jak to wykorzystać w swoich działaniach marketingowych. Odpowiadamy!
Gen Z – czyli kto?
Generacja Z to osoby urodzone w połowie lat 90. XX wieku. Pokolenie to dorastało w świecie zdominowanym przez technologię i biegle się nią posługuje. Osoby te nie znają życia bez smartfonów, mediów społecznościowych i internetu. Ich sposób myślenia, wartości i preferencje znacząco różnią się od poprzednich pokoleń.
O Gen Z mówi się, że są pragmatyczni w swoich wyborach, ale mimo to mają dużą wyobraźnie i są wizjonerami. Ważna jest dla nich społeczna świadomość, wolność i tolerancja odmienności. Codziennie konsumując media internetowe, od social mediów, przez content influencerski, po streamy a także gry sieciowe, które nie są już tylko rozrywką samą w sobie ale są miejscem poznawania nowych osób i budowania społeczności.
Dlaczego Tik Tok?
W internecie możemy zaobserwować zjawisko starzenia się mediów społecznościowych. Kiedyś facebook zdominowany był przez młodych, następnie do społeczności dołączyło pokolenie X i BB, a młodsi uciekli do Instagrama, który utożsamiany jest teraz z millenialsami. Gen Z jako bardzo świadome i zorientowane w internetowej rzeczywistości pokolenie, uważało dużo sztuczności w instagramie i nie identyfikowała się z wyidealizowanymi wizerunkami tamtejszych twórców i lansowanymi przez nich kanonów.
Tik Tok w kulturze pokolenia Gen Z jest nieodłączną częścią. Stał się miejscem gdzie autentyczność przekazu i twórców stała się nadrzędną wartością. Tik tok daje także przesteń do wypowiedzenie się każdemu i to w ciekawy i kreatyny sposób. Niewątpliwie siłą napędową w rozwoju Tik toka, jest także jego wyjątkowy spersonalizowany algorytm, który zna użytkownika lepiej niż on sam siebie i proponuje treści, które go angażują.
Tik Tok a marketing
Chcąc pokazać swoją markę i przedstawić ją generacji Z warto aby Twoja komunikacja była autentyczna. Gen Z nie lubi ściemy! Zapomnij o reklamie w takim wydaniu jaką znasz ze wczesnego facebooka – grafika z zaletami produktu i hasłem “jesteśmy najlepsi”? To dla Gen Z za mało. Opowiadają o wartościach swojej marki i nie bój się humoru – nie zabierze Ci profesjonalizmu. Co ciekawe – TikTok używany jest przez wielu jako miejsce wiedzy ale niekoniecznie przekazanej w sposób akademicki. Co ważne w komunikacji z Gen Z to bądź z nimi w interakcji. Koniec z czasami jednostronnej komunikacji. Generacja Z chce dialogu.
Tik tok w działaniach marketingowych możesz wykorzystać w sposób organiczny jak i płatny. Możesz budować świadomość i wizerunek marki, nawiązywać kontakt z klientami oraz generować realną sprzedaż na swoje usługi lub towary. Dobrym przykładem jest usługa analizy kolorystycznej, która swoją popularność zawdzięcza między innymi Tiktokowi, który wylansował tą potrzebę.
Ciekawym przykładem ile może dać TikTok w komunikacji marketingowej jest case Elements Hotel & SPA, którym materiał hotelu w ciągu trzech dni został odtworzony ponad 2,5 mln razy, stając się jednym z najpopularniejszych nagrań w internecie i jednym z największych virali na platformie.
Tik Tok Ads
Dzięki systemowi reklamowemu Tik Toka (https://semhouse.com/pl/kampanie-tiktok-ads) możesz docierać do odbiorców, którzy w sposób organiczny mieliby trudność dotrzeć do Twoich treści. Tik Tok Ads daje możliwość zaprezentowania Twojej reklamy w różnych formatach np Top View, In-feed video czy Brand takeover. Możesz także tworzyć unikalne filtry. Dodatkowo system pozwala na jeszcze bliższe współpracę z influencerami poprzez stiche czy duety. Wybierając spośród opcji targetowania możesz wybierać po zainteresowaniu lub po zachowaniu, a także z własnych grup odbiorców.
W SEMHOUSE wierzymy, że system reklamowy Tik Tok Ads daje ogromne możliwości, dzięki którym możesz osiągać swoje cele biznesowe. Dlatego jeżeli chcesz dotrzeć, do pokolenia Z, nie zapomnij w swojej strategii uwzględnić działań w Tik tok i podpromować je za pomocą Tik Tok Ads.