Na Stacji Mława zatrzymywać się będą pociągi dalekobieżne? To pytanie jest otwarte, choć inwestycja w infrastrukturę już trwa.
Na Stacji Mława zatrzymają się pociągi dalekobieżne?
Trwają prace przy wydłużeniu peronów na dworcu PKP Mława Miasto. Wydłużenie dwóch peronów o 100 m każdy, będzie razem kosztować 3,67 mln złotych.
Prace ruszyły z opóźnieniem bowiem miały być wykonane już w ubiegłym roku. Finansowane są z Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025 z zadania modernizacja peronów Mława Miasto na linii kolejowej nr 009.
Według pierwotnych planów inwestycja miała być skończona już w czerwcu tego roku, ale prace nadal trwają w drugiej dekadzie lipca.
Perony zostaną wydłużone z 300 metrów do 400 metrów. Dzięki temu będą mogły tu zatrzymywać się pociągi dalekobieżne. Również w nieodległym Działdowie wydłużane są 3 perony, o długość od 15 metrów do 90 metrów. Tak, by miały wymaganą obecnie długość.
Łącznie w Polsce prace modernizacyjne do 2025 roku mają objąć przynajmniej 185 dworce i kosztować to będzie w sumie 810,39 mln złotych.
Fot. Nasza Mława
- R E K L A M A -
Ma znaczenie, dość wyraźne. Na przystanku ICC zatrzymywać się nie powinny kiedy za chwilę stacja Mława
200 m wydłużenia peronu za ponad 3,5 mln złotych? Żart, czy układ? Tak marnotrawią środki finansowe
Dokładnie. I to jeszcze fuszerka totalna. Nawet linia bezpieczeństwa pomalowana krzywo. Tak to można robić w Polsce. 3,5 mln zgarnąć za robotę wartą może 50-60 tysięcy.
Mława Miasto to nie stacja tylko przystanek osobowy
Sprawdźcie w instrukcji ruchowej dyfinice stacji a przystanku
To nie ma znaczenia dla zatrzymań. Przykład p.o. Puławy Miasto.
A po jaką [WYMODEROWANO] pociągi dalekobieżne mają się zatrzymywać na Mława Miasto, to bez sensu i PKP na to mam nadzieję nie pozwoli
Właśnie w celu zatrzymywań pociągów dalekobieżnych wydłużono perony. Będziesz miał dalej niż na Wólce ale większość będzie mieć bliżej. i co najważniejsze przyjeżdżający załatwiać sprawy w Mławie nie będą skazani na długi marsz w upale z Wólki do Centrum.
Obywatelu rozbawiłeś mnie, oplułam monitor ze śmiechu, a kto przyjeżdża do Mławy dalekobieżnymi pociągami załatwiać sprawy?
Przyjeżdżają do Archiwum Państwowego. Przyjeżdżają odwiedzać krewnych i przyjaciół. Dojeżdżają do PWSZ itd. itp. Stąd jest bliżej do Centrum i lepsza wizytówka Mławy. Na Wólce za oknem obraz nędzy i rozpaczy aż ludzie boją się wysiadać w porze jesienno-zimowej zwłaszcza wieczorem. Mława „B” (jeśli nie „C”).
Wiem, wiem Wólka się odzywa im zawsze nic nowego nie pasuje…
W sumie nie wiem do której stacji mam dalej, ale to strata pieniędzy inwestować w drugą stację dla dalekobieżnych w tak małym mieście
Na Wólce typu C lub B jak to opisałeś (WYMODEROWANO) jest dworzec zaraz obok peronów. Niestety na dworcu Mława Miasto musisz dymać 300 metrów do dworca żeby kupić bilet lub schronić się przed deszczem, śniegiem, mrozem, upałem.
Nie 300 a 200 m. Mylisz się kasa na Wólce została zlikwidowans. Niestety ale dworzec na Wolce jest plsnowany do zamknięcia, chybiona inwestycja. Jeśli chcesz aby w Mławie zatrzymywały się w przyszłosci jakiekolwiek pospieszne zaakceptuj Mława Miasto, to miesce wygeneruje większy potok podróznych i bedzie to argument. Jesli nie to na żadnej stacji nie bedą zatrzymywaly sie poc. PKP Intercity. To nam grozi.
„Stąd jest bliżej do Centrum i lepsza wizytówka Mławy” ????? Ha ha ha
„Na Wólce za oknem obraz nędzy i rozpaczy aż ludzie boją się wysiadać w porze jesienno-zimowej zwłaszcza wieczorem ” ????? Ha ha ha
A kto za to odpowiada ????? Ha ha ha
No to może jeszcze jeden parking przed LG , albo jeszcze jeden plac zabaw za milion w parku, a może jeszcze jakaś niezwykle potrzebna inwestycja. Wstyd. Zakompleksienie, brak szacunku dla historii i tradycji. Był w Mławie dworzec kolejowy z infrastrukturą – dworzec kontynuacja Kolei Nadwiślańskich, ale zamiast wykorzystywać bonusy historii tworzy się potworki. Widział , ktoś na świecie, żeby przenosić w mieście dworzec kolejowy istniejący od prawie 150 lat w pole , bo będzie niby bliżej centrum . A ile to kilometrow jest od przystanku Mława Miasto do granicy miasta ? A komunikacji miejskiej to niby nie ma, żeby się przemieszczać jak w innych miastach? To ma być dworzec ? Bo w dokumentacji zapisane jest , że to jest finansowane z Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025. No brawo dla burmistrza i specjalistów w ratuszu – zdegradowali historycznie miasto kolejowe z dworcem PKP do miasteczka z przystankiem kolejowym w polu. To naprawdę trzeba umieć.
Ostatnio – Burmistrz Miasta Mława Sławomir Kowalewski podpisał Globalną Deklarację Burmistrzów na rzecz Demokracji – dokument powstały w wyniku współpracy Globalnego Parlamentu Burmistrzów, Paktu Wolnych Miast oraz German Marshall Fund of the United States (GMF). Celem deklaracji jest wsparcie międzynarodowych działań broniących wartości demokracji. Nikt tego nie akceptował, a z czym to się wiąże ????? Ha ha ha. Kto chce znajdzie.
Jak Mława wybiera w wyborach tak ma.
Po taką [WYMODEROWANO], ze mieszkajac na OKM, a chcac dojechac chocby do Slupska, trzeba leciec na wólke, bo autobusy, albo sa w tygodniu niedopasowane w ogole, albo w weekend podjedza jeden, ktory i tak nie pasuje. Mława Miasto to głowny peron, wólka to wypizdówek, nie mający nic wspólnego z główną stacją. W końcu coś zmieniają i w końcu będzie stacja jaka powinna być od kilku lat…
Bo widzi Pan na wsi przystanek jest lokalizowany w centrum wsi, a w miastach dworce kolejowe są lokalizowane nie w rynku tylko na obrzeżach miast czy dzielnic, żeby nie utrudniać codziennego funkcjonowania organizmu miejskiego. A przystanki komunikacji miejskiej można zmodyfikować nawet na OKM.
Tak widzę,jakie masz pojęcie o kolei. Dworce czy też tzw. przystanki w poważnych szanujących się miastach są w centrum. Ptzykładem Kraków, Poznań, Warszawa i wiele innych. Najgorzej jeśli wypowiada się ktoś kto jechał pociągiem ostatnio 15 lat temu.
No tak ja tylko jestem taki sobie kmiotek nie to co Ty. Ale jak pokazuje historia lokalizacja dworców kolejowych w dużych miastach odbywała się jakieś 150 lat temu , podobnie jak w Mławie i nie były one lokalizowane w centrach tylko znacznym oddaleniu od nich. W miastach nawet tych , które wymieniłeś również. Rozwój miast spowodował, że zostały wchłonięte przez nowo powstałą tkankę miejską. Jakie to miłe dowiedzieć się, że w Mławie mamy tak przenikliwego profetę , który potrafi rozszyfrować kwalifikacje i kompetencje innych osób, a do tego jeszcze ile razy i w jaki sposób się inni przemieszczają. Proszę wybaczyć mój sarkazm, ale chyba zdałoby się trochę pokory i szacunku do innych interlokutorów , gdy wiedzy nie staje.
Ale jak to ? Bez KPO i dają radę.
Zadłużają się.
Dotychczas nie został złożony żaden wniosek od instytucji samorządowej o rozkładowe zatrzymanie pociągów na kolejowym przystanku pasażerskim Mława Miasto.
MI uzależnia wprowadzenie nowych rozkładowych zatrzymań od wpłynìęcia przedmiotowego wniosku.
To w takim razie urzędnicy niech wreszcie zaczną działać w sprawie.
Akurat na Mława Miasto perony są wydłużane po to, aby pociągi mogły się zatrzymywać na prostych odcinkach torów. Zatrzymywanie pociągów tak jak obecnie na wyprofilowanych łukach jest bardzo destrukcyjne dla szyn.
Żeby pociągi dalekobieżne mogły się zatrzymywać na Mława Miasto trzeba złożyć odpowiedni wniosek do odpowiedniej instytucji, podpisany przez Burmistrza lub Starostę. Niestety wniosku nie złożono, a rozkład jazdy zmienia się w połowie grudnia.
W dniu dzisiejszym i jutrzejszym przeprowadzam w mediach społecznościowych ankietę dotyczącą postoju pociągów PKP Intercity w Mławie.
Zero twojej skuteczności, tylko lans i fanatyzm kolejowy nie zwracając uwagi na ekonomikę racjonalność twoich zachcianek rozkładowych pociągów.
Jak bym chciał się lansować to latałbym po mediach lokalnych. Jakie to były moje zachcianki rozkładowe? Jaka jest Twoja skuteczność?
Fajnie. Niech modernizują ale czy infrastruktura zostanie rozniez jakoś zmieniona?
Czy osoby z małymi dziećmi w wózkach, osoby starsze bądź niepełnosprawne będą mogły liczyć na pomoc? Czy będą mieli do pokonania kolejne 100 metrów więcej?
Próby myślowe są ale rzeczywistość pokazuje jak daleko jesteśmy w tyle z infrastrukturą drogową/kolejowa/piesza…
Nie, nie zostanie zmieniona.
Tak ,każdy peron będzie posiadał po trzy przejścia podziemne z ruchomymi schodami ,planują jak zbudować parkingi z możliwością podjazdu pod perony ,ludzie z ratusza będą witać z kwiatami i nosić bagaże podróżnym żyć nie umierać .-Mieszkaniec -pasuje .
Z informacji uzyskanych z Ministerstwa Infrastruktury, PKP Intercity w dalszym ciągu będą zapewniać obsługę Mławy za pośrednictwem dotychczasowej stacji Mława.
Tak dla jednego zainteresowanego to odpowiedź typowa (standardowa). Natomiast dla grupy ludzi lub przedstawiciela organu samorządowego np. Burmistrza byłaby ona zapewne inna.
Żeby pociągi dalekobieżne mogły się zatrzymywać na Mława Miasto trzeba złożyć odpowiedni wniosek do odpowiedniej instytucji, podpisany przez Burmistrza lub Starostę. Niestety wniosku nie złożono, a rozkład jazdy zmienia się w połowie grudnia. Czas najwyższy działać, co na to radni?
Radni chyba w tej kwestii są bezradni
Ponad 18 tysięcy za metr peronu…
Może podaj kwote ile wszyscy (także ci niezmotoryzowani) płacą za leczenie kalek po wypadkach samochodowych.
Natomiast kolej koszt tego typu ofiar ponosi z własnych pieniędzy.