W ratuszu już nie zapłacisz podatku czy nie uregulujesz płatności za śmieci. Kasy w głównej siedzibie urzędu miasta (w centrum) są chwilowo nieczynne. Powód? Prace związane ze zmianą systemu do obsługi podatków i opłat oraz konieczność dokonania migracji danych.
W ratuszu nie zapłacisz
Kasy w urzędzie będą nieczynne w terminie od 2 stycznia 2023 r. prawdopodobnie do 10 lutego 2023 r.
Urzędnicy zachęcają do korzystania z bankowości elektronicznej. Opłaty z tytułu podatków można uiszczać przelewem na konto. Jeśli ktoś nie posiada własnego konta bankowego, to za taką osobę (zgodnie z ordynacją podatkową) zapłaty podatku ze swojego konta może dokonać członek najbliższej rodziny. Jest to: małżonka lub małżonek podatnika, jego zstępny (dziecko), wstępny (rodzic), pasierb, rodzeństwo, ojczym czy macocha.
Nasz podatek może ze swojego konta bankowego opłacić także ktoś inny, czyli blisko niespokrewniona z nami osoba (np. sąsiad). Należy jednak pamiętać o tym, aby w tym przypadku kwota podatku nie przekroczyła 1000 zł.
Indywidualne numery kont są podane w decyzjach, które dostarczono do wszystkich podatników. Każdy z właścicieli nieruchomości ma także indywidualny numer konta wpłat za odbiór odpadów. Osoby, które chcą przypomnieć sobie ten numer lub kwotę opłaty lub podatku, proszone są o kontakt telefoniczny z pracownikami Wydziału Finansów. Aby uzyskać informację, urzędnikowi trzeba będzie podać imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz nr PESEL. Z kolei osoby nieposiadające jeszcze indywidualnego rachunku bankowego mogą się zgłosić w celu jego uzyskania do pokoju nr 1 mławskiego ratusza.
Opłaty skarbowej za wydanie np. zaświadczenia o zameldowaniu lub odpisu aktu stanu cywilnego, można dokonać przelewem na konto bankowe Urzędu Miasta Mława o numerze: 70 1090 2604 0000 0001 3379 7826.
Osoby preferujące gotówkę mogą dokonywać wpłat z tytułu opłat i podatków w banku.