Kierujesz ofertę do klientów, którzy zamieszkują okolicę Twojego miasta, dany powiat czy dzielnicę? Możesz do nich dotrzeć przez wyszukiwarkę Google. Czy wiesz, że 97% klientów dowiaduje się z niej więcej na temat lokalnych firm niż z jakiegokolwiek innego źródła? Żeby konsumenci docierali do Twojej oferty, najpierw witryna musi być widoczna na wysokich pozycjach w Google. Dlatego potrzebujesz pozycjonowania regionalnego. Sprawdź, na czym to polega.
Pozycjonowanie regionalne – droga do wysokich pozycji
Według analizy przeprowadzonej przez Putler, 64% konsumentów przegląda Profile Firm w Google, aby znaleźć dane kontaktowe do przedsiębiorstw. Czy chodzi tutaj o stronę WWW? Otóż nie. Profil Firmy w Google to wizytówka, dzięki której Twoja marka może być widoczna w wynikach wyszukiwania Google Maps, a także w tzw. trzypaku, w standardowych rezultatach. Ten trzypak pojawia się na zapytania lokalne lub frazy zinterpretowane przez Google jako regionalne. Zwróć uwagę, że jeśli mieszkasz w Toruniu i wyślesz zapytanie „zakład fryzjerski”, to wyświetlą Ci się wyniki z Twojego miasta i okolicy. Zaraz pod reklamami Google Ads zobaczysz trzy rezultaty z Google Maps, czyli wspomniany trzypak. Pierwszym krokiem, który musisz wykonać, aby tak pozyskiwać klientów, jest oczywiście założenie wizytówki. Kiedy będzie już zweryfikowana, przystąp do jej pozycjonowania. Wpływ na zajmowane przez nią pozycje na zapytania ma wiele czynników.
Opinie wystawiane przez klientów
Zachęć kupujących do recenzowania Twojej oferty. Zdobywanie opinii jest trudne, ale warto się w to zaangażować. Możesz zaproponować klientom np. rabat na kolejne zakupy, jeśli wystawią komentarz. Wyślij im taką propozycję po realizacji zamówienia. Najlepiej, jeśli opinie składają się z kilku zdań i zawierają słowa kluczowe związane z Twoją działalnością. Znaczenie ma liczba recenzji i ich systematyczne dodawanie. Lepiej osiągnąć regularność w opiniach niż zdobyć ich bardzo dużo w krótkim czasie.
Optymalizacja nazwy firmy i opisu
Przede wszystkim pamiętaj, że nazwa nie powinna zawierać wyłącznie słowa kluczowego. Zabrania tego regulamin i może to być przyczyną obniżenia przez algorytm widoczności. Najlepiej użyj najważniejszej frazy i nazwy firmy, np. Kwiaciarnia Magdalena. Opis firmy również ma znaczenie. Może składać się maksymalnie z 750 zzs. W pierwszych 250 znakach użyj najważniejszego dla Twojej działalności słowa kluczowego, ale w formie gramatycznej, a nie np. kwiaciarnia Toruń.
Zdobywanie wizytówek NAP
Skrót NAP pochodzi od Name Phone Address. Taka wizytówka przypomina wpis w katalogu. Zawiera adres firmy, numer telefonu i nazwę przedsiębiorstwa. Ponadto najczęściej znajduje się w niej również opis i adres strony internetowej. Zdobywaj wizytówki przede wszystkim w znanych portalach. Dzięki temu nie tylko możesz zwiększyć widoczność profilu w Google, ale również pozyskać klientów.
Dodaj mapę Google na stronie
Możesz ją umieścić np. w zakładce kontakt. Do jej wygenerowania wykorzystaj Google Maps. Niech mapa wskazuje na siedzibę Twojej firmy. Internauta będzie mógł łatwo wyznaczyć drogę dojazdową do Twojego biura. Dla Google dodanie mapy jest sygnałem uwiarygodniającym wizytówkę.
Pozycjonowanie regionalne – zdobywaj klientów!
Dzięki wypozycjonowanej wizytówce możesz zdobywać wizyty na stronie, zapytania i telefony od zainteresowanych. To nie oznacza, że masz się skupić wyłącznie na Profilu Firmy w Google. Postaw również na pozycjonowanie stron – idealnie, jeśli w TOP10 Google na kluczowe dla Ciebie zapytania znajduje się nie tylko Twoja wizytówka, ale również witryna. W tym przypadku znaczenie mają inne czynniki. Pozycjonowanie firm w Toruniu czy w innym mieście wymaga zwrócenia uwagi na optymalizację treści, pozyskiwanie linków prowadzących do strony czy strukturę serwisu. Więcej na temat działań w ramach pozycjonowania regionalnego dowiesz się tutaj: https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron-torun. Korzystaj z możliwości, które daje Ci Google. Dotrzyj do zainteresowanych ofertą.