To dobra wiadomość dla mieszkańców naszego powiatu wybierających się w wakacje nad morze lub na Mazury. Od Napierek do Nidzicy pojedziemy w końcu nową trasą – dzisiaj w południe zostanie oficjalnie oddana do użytku.
Przygotowanie i budowa 23 kilometrów ekspresówki kosztowała blisko 630 mln zł. Inwestycja była podzielona na dwa odcinki. Odcinek nr 1 zwany „obwodnicą Nidzicy” ma długość około 9 kilometrów. Przebiega przez Załuski, Szerokopaś, Litwinki, Rozdroże, Olszewko, Piątki obok Borowego Młyna, swój bieg kończy w miejscowości Tatary.
Droga S7 na odcinku nr 2 ma 14 kilometrów i przebiega obok Kanigowa, Pawlik, Powierża, Pepłówka oraz Napierek.
Na Mazurach jeszcze w tym roku
Kolejnymi odcinkami S7 kierowcy pojadą pod koniec lipca (trasa Ostróda Południe – Rychnowo) oraz w okresie jesiennym (Rychnowo – Olsztynek i Ostróda Północ – Ostróda Południe). Siódemka od Elbląga do granicy województwa mazursko-warmińskiego w Napierkach będzie już wtedy na całej długości drogą klasy S. To łącznie 145,7 km dwujezdniowej drogi ekspresowej. Koszt budowy całej S7 na Warmii i Mazurach to w sumie 5,17 mld zł, co daje średnio 35,5 mln zł za 1 km drogi.
(Przypomnijmy, że do 2012 r. na terenie Warmii i Mazur wybudowano odcinki drogi ekspresowej S7 między Elblągiem a Miłomłynem oraz Olsztynkiem a Nidzicą o łącznej długości 84,1 km i wartości ponad 2,7 mld zł).
Na Mazowszu za 4 lata
Olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje także budowę drogi ekspresowej S7 na terenie województwa mazowieckiego – od granicy województwa w Napierkach do obwodnicy Płońska. To łącznie ponad 71 km nowej trasy. Inwestycję podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki-Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo-Pieńki (ok. 22 km), Pieńki-Płońsk (ok. 13,7 km). Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”, a także będzie mieć trwałą nawierzchnię betonową. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) dla całego zadania. Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę 2021 roku. Zadanie to, wraz z realizowanym przez gdański oddział GDDKiA odcinkiem Koszwały – Kazimierzowo o dł. ok. 40 km dopełni połączenie drogowe pomiędzy Trójmiastem a Warszawą.
Jest za dużo pośredników, podwykonawców i innych firemek które trzeba sfinansować i stąd takie kosmiczne kwoty. Za 30 baniek to i ja własnoręcznie zbuduje kilometr drogi
Te ceny za kilometr to chyba z kosmosu. W Polsce mamy zawsze najdrozszy kilometr autostrad.