Od dwóch lat trwa modernizacja stacji oraz dworca kolejowego Warszawa Zachodnia, na który dojeżdżają pociągi Kolei Mazowieckich z Mławy. Ogromne utrudnienia dla podróżnych potrwają jeszcze około roku, bo prace mają zakończyć się w II połowie 2023 roku.
Ogromne utrudnienia dla podróżnych
Pasażerom problemów w najbliższym czasie jeszcze przybędzie, o czym informuje PKP. W najbliższych dniach jeszcze bardziej zostanie ograniczona przepustowość stacji.
Według zapowiedzi od 22 sierpnia (poniedziałek) do 3 września (piątek) toczyć się będą roboty związane z podłączaniem urządzeń do nowej nastawni w budynku LCS na stacji Warszawa Zachodnia. Spowoduje to dodatkowe utrudnienia dla podróżnych w tym okresie przede wszystkim zmiany w połączeniach kolejowych w całej aglomeracji Warszawskiej. Niektóre pociągi skierowane zostaną na stację Warszawa Gdańska, a niektóre połączenia na czas prac będą skrócone lub odwołane.
Ruch ma wrócić do normy w pierwszych dniach września. Wykonane w tym okresie prace umożliwią komputerowe zarządzanie ruchem kolejowym, co ma skutkować sprawniejszym i bezpieczniejszym przemieszczaniem się składów po rozbudowanej stacji Warszawa Zachodnia.
Ważna informacja dla podróżnych z kierunku Mława
Obecnie po dojechaniu na Dworzec Warszawa Zachodnia mamy do przejścia kilkusetmetrowy odcinek nim trafimy na dworzec. Czasami uda się skorzystać z elektrycznego pojazdu podstawianego przez wykonawcę.
Już niedługo ten problem może się skończyć, ponieważ w tunelu dla pieszych łączącym peron 9 – na którym wysiadamy, jadąc z Mławy — z peronem 6 (tunel bezpośrednio połączony z innymi z wyjściami na perony), trwają już prace wykończeniowe. Według zapewnień wykonawcy już są układane posadzki i ściany. Robotnicy tworzą konstrukcje z przeznaczeniem na schody ruchome, dzięki którym łatwiej wydostaniemy się z tunelu na poszczególne perony.
Koniec całej przebudowy zaplanowano na drugą połowę 2023 r., ale tunel dla podróżnych powinien być dostępny zdecydowanie wcześniej.