Starostwo Powiatowe w Mławie informuje, że Powiatowy Rzecznik Konsumentów Stanisław Wikliński z dniem 2 stycznia 2017 roku rozpoczął załatwianie spraw konsumenckich w dodatkowe dni tygodnia.
Aktualnie przyjmuje interesantów w poniedziałki w godzinach od 8.00 do 16.00 oraz w czwartki od 8.00 do 18.00 w budynku Starostwa Powiatowego w Mławie, ul. Reymonta 6, pokój 3 na parterze, telefon +48 23 655 29 01, W pozostałe dni tygodnia wnioski o interwencje rzecznika można składać na piśmie w sekretariacie starostwa.
Przypomnimy – do zakresu działania Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:
1.Zapewnienia bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony praw konsumentów;
2.Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
3.Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
4.Wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronie konsumentów;
5.Występowanie w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów;
6.Współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
7.Prowadzenie edukacji konsumenckiej;
8.Wykonywanie innych zadań określonych przepisami.