Branża kryptowalutowa wychodzi ze swojej bezpiecznej, acz dość ograniczonej niszy i powoli wypływa na szerokie wody biznesu. Nieuniknione jest, że najszybciej rozwijający się element rynku finansowego, jakim są kryptowaluty i jedna z najprężniej działających obecnie branż – e-commerce w końcu spotkają się. Co z takiej interakcji może wyniknąć? Przekonajmy się.
Kryptowaluty i e-commerce
Zacznijmy od tego, że rynek kryptowalut, pomimo wzlotów i upadków posiada stały, pewny udział w portfelach inwestycyjnych coraz większej liczby podmiotów i inwestorów indywidualnych. Dowodem na to jest, chociażby wzmożone zainteresowanie giełdą kryptowalut www.exmo.com/pl/buy-bitcoin, która stanowi najlepszy sposób na rozpoczęcie przygody z inwestycjami w Bitcoin, Litecoin i Ethereum.
Aspekt spekulacyjny to jednak tylko jedna forma wykorzystywania bitcoina. Jak możemy przeczytać na https://ecommercegermany.com/blog/how-crypto-has-affected-e-commerce-in-2023, coraz częściej tę cyfrową walutę stosuje się do obsługi transakcji, co w branży e-commerce widać najlepiej. Branża ta właściwie stoi innowacyjnymi formami płatności, a płatność za pomocą kryptowalut zdecydowanie warto do nich zaliczyć. Zresztą dane mówią same za siebie – w 2022 roku Bitcoin, jako najpopularniejsza kryptowaluta na świecie była odpowiedzialna za ponad połowę transakcji tego typu. Warto jednak wspomnieć, że inne kryptowaluty również znajdują zastosowanie w branży e-commerce, czego potwierdzeniem może być ich rosnący udział w ogóle wykonywanych transakcji.
Jak kryptowaluty mogą przysłużyć się branży e-commerce?
Stwierdzenie, że Bitcoin i inne aktywa tego typu wykorzystywane są tylko w celu płatności, byłoby sporym uproszczeniem. Technologia Blockchain, stanowiąca bazę najpopularniejszej kryptowaluty na świecie świetnie sprawdzi się, jak twierdzi źródło https://marketingibiznes.pl/e-commerce/kupowanie-bitcoinem-coli-i-lozka-kryptowaluty-przyszloscia-e-commerce/w procesie kontroli pochodzenia produktów w łańcuchu dostaw – to sposób na zwiększenie efektywności biznesu i poprawę jakości dostarczanych usług i produktów.
Pamiętajmy także o tak banalnych kwestiach, jak zarządzanie dużą liczbą dokumentów. Forma papierowa powoli odchodzi w zapomnienie, co stanowi wyzwanie dla tych przedsiębiorstw, które wcześniej nie miały do czynienia z procesem cyfryzacji. Technologia blockchain może znacznie usprawnić zarządzanie dokumentami i poprawić User Experience wśród klientów, którzy docenią łatwy dostęp do całej ewidencji transakcji czy zamówień. To tylko niektóre ze sposobów na to, jak kryptowaluty i technologia Blockchain może zmienić oblicze branży e-commerce.
Wyzwania związane z powszechnym stosowaniem kryptowalut w e-commerce
Oczywiście nie możemy także zapomnieć o innych wyzwaniach, które wiążą się bezpośrednio z procesem głębszej interakcji tych dwóch płaszczyzn. Przede wszystkim bezpieczeństwo, które stanowi najważniejszy argument przeciwników kryptowalut.
Tak się jednak składa, że to właśnie nowoczesne technologie wspierające rozwój kryptowalut przyczyniają się do tego, że inwestowanie, gromadzenie i przechowywanie tego aktywa staje się w wielu przypadkach nawet bardziej bezpieczne, niż przechowywanie pieniądza tradycyjnego. Szereg mechanizmów bezpieczeństwa zaimplementowanych w działanie giełdy kryptowalut https://exmo.com/pl/buy-tether sprawia, że każdy z nas bez najmniejszych wątpliwości może przyjrzeć się bliżej perspektywom inwestowania i wykorzystania kryptowalut do rozwoju własnego biznesu.
Materiał sponsorowany. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść prezentowanych reklam i ogłoszeń.