W wyniku działania oszustów 39-latka straciła prawie 600 zł. To kolejna osoba oszukana podczas sprzedaży ubrań za pośrednictwem popularnej aplikacji. Policjanci ostrzegają, nie klikajmy w podejrzane linki i nie udostępniajmy obcym osobom swoich danych osobowych, w tym numerów karty płatniczej, czy konta bankowego.
39-letnia ciechanowianka za pomocą popularnej, internetowej platformy handlowej wystawiła na sprzedaż ubrania. Szybko otrzymała wiadomość o tym, że wystawione przedmioty zostały sprzedane. Wiadomość ta zawierała link. Po kliknięciu następowało przekierowanie do strony, gdzie należało podać swoje dane osobowe, numer karty płatniczej, datę jej ważności i kod ccv. Niczego niepodejrzewająca kobieta postępowała zgodnie z instrukcjami. W ten sposób oszuści uzyskali dostęp do konta bankowego 39-latki. Kobieta straciła prawie 600 zł.
– Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności w czasie sprzedawania czy kupowania w Internecie. Warto czytać regulaminy umieszczone na oficjalnych stronach portali, serwisów czy w aplikacjach, a także wskazówki, jak sprzedawać i kupować przedmioty. Wiele z nich ma oddzielną zakładkę „bezpieczeństwo”, gdzie umieszczone są przykłady wiadomości oraz fałszywych stron, za pomocą których oszuści starają się zdobyć nasze dane. Nie podawajmy danych do logowania na konta bankowe czy numerów kart. Nie klikajmy też w przesyłane przez obce osoby linki, które przekierowują na fałszywe strony – ostrzegają policjanci.
„nie podawajmy numerów kart”
I właśnie tu jest problem bo wiele dużych portali sprzedażowych wymaga właśnie podania numeru karty. Bez tego nie zrobimy zakupów. To samo z rezerwacją hotelu. Bez podania numeru karty nie zrobimy rezerwacji.
Więc łatwo napisać czego nie powinno się robić że realnie jest to nie do zrealizowania.