Policjanci ostrzegają przed oszustami podającymi się za pracowników banku. Drogą telefoniczną, oszust podający się za konsultanta banku uzyskuje dostęp do konta swojej ofiary i zgromadzonych na nim pieniędzy. Ostatnio w ten sposób mieszkanka powiatu ciechanowskiego straciła swoje oszczędności zgromadzone na koncie w banku.
Przekręt na pracownika banku
Do Komendy Powiatowej Policji w Ciechanowie zgłosiła się mieszkanka powiatu ciechanowskiego, która została oszukana metodą na „na pracownika banku”.
Dzięki tej metodzie sprawcy są w stanie przejąć dostęp do konta bankowego i środków na nim zgromadzonych.
Metoda oszustwa na bankowca
Odbierasz telefon. Osoba po drugiej stronie przedstawia się jako pracownik Twojego banku. Z czym dzwoni? Powodów może być wiele. Najczęściej oszuści wykorzystują skrajne emocje potencjalnej ofiary. Przedstawiają straszną wizję, jak to ktoś próbuje włamać się na nasze konto bankowe lub zaciągnąć na nas pożyczkę, a oni dzwonią po to, by ochronić nasze pieniądze. Fałszywi pracownicy banku poproszą Cię o podanie wielu danych, które pozwolą na zalogowanie się na Twój rachunek, dokonanie płatności kartą lub przekazanie kodu Blik. Oszuści też bardzo często namawiają do zainstalowania aplikacji, która umożliwi mu zdalne wykonywanie działań na smartfonie czy komputerze rozmówcy.
Prosząc nas o współpracę, informują, że przelewają pieniądze na nowo utworzone konto bankowe, do którego nikt nie zna haseł i tam nasze pieniądze będą bezpieczne.
W taki właśnie sposób została oszukana mieszkanka powiatu ciechanowskiego, która w wyniku działania oszusta podającego się za pracownika banku straciła swoje oszczędności — ponad 5 tysięcy złotych.
To już drugie tego typu zgłoszenie o oszustwie metodą na pracownika banku, do którego doszło w ostatnim czasie na terenie naszego powiatu.
Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności!
Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.