Zostało mało czasu!
0
0
dni
0
0
godzin
0
0
minut
0
0
sekund
Spraw bliskim radość
zanim będzie za późno!
Kup prezent
Zamknij

Dopłata do biletu u konduktora 130 zł

Iwona Łazowa 05:23, 12.09.2020 Aktualizacja: 10:16, 26.10.2025
Skomentuj
Wracamy do tematu dopłat do biletów PKP kupowanych u konduktora. PKP Intercity odniosła się do naszej publikacji "Biletu u konduktora lepiej nie kupuj", wyjaśniając m.in. powody wprowadzenie dopłaty 130 zł do biletu zakupionego u konduktora. Dowiedzieliśmy się też, jak uniknąć dodatkowych kosztów.  Informowaliśmy, że koszty biletu zakupionego konduktora podczas jazdy pociągu mogą przyprawić o zawrót głowy. Do sprawy odniosła się przedstawicielka PKP Intercity. Rzeczniczka prasowa spółki wyjaśnia, skąd się biorą kwoty opłat.Bilet u konduktora plus dodatkowe 130 zł

  • W przytoczonym artykule pojawia się stwierdzenie, iż "drastycznie zmieniły się kwoty dopłat do biletów zakupywanych u konduktora" oraz że "za bilet między Warszawą a Łodzią normalnie płacimy 31 zł, a kupując go u konduktora nawet 160 zł". Pragniemy poinformować, że w opisywanym przykładzie różnica cen między biletem zakupionym przed podróżą a biletem zakupionym u konduktora na pokładzie pociągu wynika z opłaty, którą może ponieść pasażer podróżujący bez ważnego dokumentu przewozu, a co za tym idzie bez obowiązkowej rezerwacji miejsca. Osoba przebywająca na pokładzie pociągu bez ważnego biletu i chcąca zakupić go u konduktora, mimo że na dworcu była dostępna kasa biletowa, jest zobowiązana opłacić koszt przejazdu powiększony o opłatę dodatkową w wysokości 130 zł. Wprowadzenie tej opłaty jest związane ze stanem epidemii w Polsce i koniecznością niedopuszczania do przekroczenia limity określonego w rozporządzeniu Rady Ministrów dotyczącym podróżowania pociągami. Zgodnie z rozporządzeniem, w pociągach może podróżować tyle osób, ile wynosi liczba miejsc siedzących w danym składzie. Aby zapewnić pasażerom bezpieczną podróż konieczny jest ścisły nadzór nad poziomem zajętości miejsc nie tylko w poszczególnych relacjach, ale także na każdym odcinku podróży. Służy temu system rezerwacji miejsc, dlatego od 4 czerwca PKP Intercity wprowadziło obowiązkową rezerwację miejsc we wszystkich kategoriach swoich pociągów. Bilety jednorazowe wydawane są wyłącznie ze wskazaniem miejsca do siedzenia. Z kolei od osób podróżujących z biletem okresowym wymagane jest posiadanie także rezerwacji miejsca na konkretne połączenie. Aby ułatwić planowanie podróży, od 4 czerwca wprowadzona została nowa funkcjonalność w systemie sprzedaży - poprzez stronę internetową można nabyć rezerwację miejsca także na bilety kupione w innych kanałach sprzedaży - informuje Katarzyna Grzduk rzecznik prasowy PKP Intercity.
Co zrobić jeśli kasa nieczynna?Trzeba znaleźć konduktora już na peronie.

  • Jeśli na stacji nie ma kasy biletowej lub jest ona nieczynna, podróżni powinni zgłosić się do konduktora już na peronie, jeszcze przed wejściem do pociągu. Jeśli w pociągu będą wolne miejsca, konduktor sprzeda pasażerowi rezerwację miejsca. W przypadku, gdy na stacji dostępna jest kasa biletowa, podróżny powinien nabyć w niej bilet jednorazowy lub rezerwację miejsca przed rozpoczęciem podróży. Gdy na stacji czynna jest kasa, zakup biletu u konduktora jest niemożliwy, a przebywanie na podkładzie bez ważnego biletu oznacza konieczność uregulowania zarówno opłaty za przejazd, jak i wskazanej opłaty dodatkowej w wysokości 130 zł. Szczegółowe informacje dotyczące  przejściowych warunków i zasad odprawy oraz przewozu osób pociągami PKP Intercity w czasie obowiązywania ograniczeń przewozu pasażerów w związku z COVID-19 można znaleźć na naszej stronie www. PKP Intercity zachęca do zakupu biletów i miejscówek do biletów okresowych przez kanały zdalne. By ułatwić planowanie podróży, od 5 sierpnia spółka wprowadziła zmianę w regulaminie, która m.in. skraca czasy na zakup, zwrot i wymianę biletów z systemu e-IC. Dotychczas obowiązujące 15 min na zakup i zwrot oraz 30 min na wymianę biletu zostały skrócone do 5 min przed odjazdem pociągu (z wyjątkiem sprzedaży niektórych biletów w komunikacji międzynarodowej - wagony sypialne i z miejscami do leżenia; a także zwrotów biletów w komunikacji międzynarodowej) - wyjaśnia przedstawicielka kolei.
Zapewnia też, że o wszystkich zmianach dotyczących warunków przewozu spółka informuje z wyprzedzeniem.
(Iwona Łazowa)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu naszamlawa.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%