Zostało mało czasu!
0
0
dni
0
0
godzin
0
0
minut
0
0
sekund
Spraw bliskim radość
zanim będzie za późno!
Kup prezent
Zamknij

Mława. "Konsultant" polecił przelanie pieniędzy na nowe konto

. 05:06, 25.10.2025 Aktualizacja: 14:42, 27.10.2025
Skomentuj

Kolejna ofiara oszustów „na pracownika banku”. Mieszkaniec powiatu mławskiego stracił 30 tysięcy złotych. 

 

Przestępcy nadal z powodzeniem wykorzystują metodę oszustwa „na pracownika banku”. Tym razem celem ataku stał się 37-letni mieszkaniec powiatu mławskiego, który w wyniku manipulacji stracił znaczną kwotę – 30 tysięcy złotych.

Do zdarzenia doszło 23 października. Mężczyzna odebrał telefon od osoby, która przedstawiła się jako konsultant z banku, w którym posiadał konto. Oszust natychmiast poinformował, że wykrył na rachunku próbę nieautoryzowanego przelewu, sugerując, że zgromadzone pieniądze są w niebezpieczeństwie.

W celu rzekomego zabezpieczenia środków, fałszywy „konsultant” polecił natychmiastowe przelanie całości pieniędzy na nowe, tymczasowe „konto techniczne”. Co charakterystyczne, rozmówca posługiwał się wyraźnym, wschodnim akcentem, jednak ton i sposób prowadzenia rozmowy, pełen pośpiechu i profesjonalnie brzmiących zwrotów, nie wzbudził początkowo podejrzeń 37-latka. Mężczyzna, działając pod presją i w dobrej wierze, wykonał instrukcje przestępcy, przelewając 30 000 złotych na wskazany rachunek.

Dopiero po zakończeniu rozmowy zorientował się, że padł ofiarą oszustwa. Natychmiast powiadomił policję oraz skontaktował się ze swoim bankiem.

 

Weryfikuj i bądź czujny

 

W związku z kolejnym odnotowanym przypadkiem, Komenda Powiatowa Policji w Mławie ponownie apeluje do mieszkańców o zachowanie najwyższej ostrożności i zdrowego rozsądku.

  • Funkcjonariusze przypominają podstawową zasadę bezpieczeństwa:
  • Prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi o podanie danych do logowania, haseł ani kodów dostępu.
  • Żaden bank nie zażąda od klienta przeniesienia pieniędzy na inne, obce konto w celu ich „zabezpieczenia”. To jest zawsze sygnał alarmowy!

W sytuacji, gdy dzwoni do nas osoba z informacją o rzekomym zagrożeniu środków, należy natychmiast się rozłączyć. Następnie należy samodzielnie wybrać oficjalny numer infolinii banku (wyszukany np. na oficjalnej stronie internetowej) lub osobiście udać się do najbliższej placówki, aby zweryfikować prawdziwość przekazanych informacji.

Pamiętajmy:

  • Nie wykonuj przelewów na wskazane przez „konsultanta" konta.
  • Nie instaluj żadnych aplikacji, do których link przesyła rozmówca.
  • Nie podawaj danych do logowania i kodów autoryzacyjnych.
  • Każdy, nawet pozornie wiarygodny telefon, może być próbą wyłudzenia pieniędzy.

Tylko rozsądek i weryfikacja mogą uchronić przed utratą życiowych oszczędności.

(.)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu naszamlawa.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%