Zostało mało czasu!
0
0
dni
0
0
godzin
0
0
minut
0
0
sekund
Spraw bliskim radość
zanim będzie za późno!
Kup prezent
Zamknij

Kobieta straciła 4000 zł w transakcji internetowej

Redakcja 05:41, 12.01.2025
Skomentuj

Uwaga na oszustów! Publikujemy ku przestrodze. Coraz częściej ofiarami oszustów padają osoby sprzedające swoje rzeczy przez Internet. Mieszkanka Płońska straciła 4000 zł podczas internetowej transakcji.

Kobieta straciła 4000 zł w transakcji internetowej

 

Coraz częściej dochodzi do sytuacji, w których ofiarami oszustów padają osoby sprzedające swoje rzeczy przez Internet. Najnowszym przykładem jest historia 39-latki z Płońska, która straciła 4000 zł, próbując sprzedać kurtkę.

Jak doszło do oszustwa?

 

Kobieta wystawiła kurtkę na sprzedaż na popularnej platformie handlowej. Szybko znalazł się zainteresowany kupiec, który skontaktował się z nią za pośrednictwem komunikatora. Oszust, podając się za rzetelnego klienta, przesłał link do strony, która miała służyć do potwierdzenia transakcji. Niestety, była to fałszywa strona, stworzona w celu wyłudzenia danych logowania do bankowości internetowej.

 

Po kliknięciu linku kobieta została przekierowana na stronę przypominającą stronę jej banku. Zalogowała się, podając swoje dane logowania. Następnie, działając zgodnie z instrukcjami otrzymanymi telefonicznie od oszustów, potwierdziła przelew na kwotę 4000 zł. W ten sposób straciła swoje ciężko zarobione pieniądze.

Jak uniknąć oszustwa?

 

Aby uchronić się przed tego typu sytuacjami, należy pamiętać o kilku ważnych zasadach:

 

 

 

 

 

  • Nigdy nie klikaj w linki przesłane przez nieznajomych.
  • Zawsze sprawdzaj adres strony, do której jesteś przekierowywany.
  • Nie podawaj swoich danych logowania do bankowości internetowej osobom trzecim.
  • W przypadku podejrzenia oszustwa, natychmiast skontaktuj się z bankiem.

Pamiętaj!

 

Bank nigdy nie będzie prosił Cię o podanie pełnych danych do logowania przez telefon lub e-mail. Jeśli masz wątpliwości co do autentyczności strony internetowej lub otrzymanej wiadomości, przerwij transakcję i skontaktuj się z bankiem.

Co zrobić, gdy padłeś ofiarą oszustwa?

 

 

 

 

 

  • Zablokuj kartę płatniczą.
  • Zmień hasła do wszystkich swoich kont.
  • Zawiadom policję.

 

(Redakcja)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu naszamlawa.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%