Burmistrz Sławomir Kowalewski zachęca mieszkańców do skorzystania z dofinansowania na zdjęcie z dachu i utylizację materiału zawierającego niebezpieczny azbest (eternit). W tegorocznym budżecie zabezpieczono na ten cel 60 tys. zł. Urząd Miasta Mława już czeka na zgłoszenia.
Jak informuje ratusz, od 2008 r. Mława realizuje program usuwania wyrobów azbestowych. Z roku na rok zmniejsza się liczba domów pokrytych eternitem. Przez ostatnie dziewięć lat z pomocy ratusza skorzystało 486 mieszkańców. Z ich domów zdemontowano i zutylizowano 1 145,813 ton wyrobów zawierających azbest, co kosztowało 573 115,80 zł. Miasto otrzymało na ten cel dotację Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w wysokości 392 401,84 zł. Z budżetu miasta na ten cel przeznaczono ogółem 180 713,96 zł.
– W tegorocznym budżecie na demontaż, usunięcie i utylizację azbestu na wniosek burmistrza radni przeznaczyli kolejne 60 tys. zł. Osoby, które zamierzają w 2017 roku usunąć eternitowe pokrycie dachu są proszone o kontakt z pracownikami Wydziału Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Ochrony Środowiska (ratusz, pokój nr 18) – informuje Magdalena Grzywacz, rzecznik prasowy UMM.
Wniosek jest dostępny także w poradniku interesanta na stronie internetowej miasta: http://www.mlawa.pl/ochrona-srodowiska-i-rolnictwo/dofinansowanie-demontazu-transportu-i-utylizacji-wyrobow-zawierajacych-azbest.html#tresc-strony
Na zgłoszenia magistrat czeka do 15 marca. O przyznaniu dofinansowania decyduje kolejność zgłoszeń.